Jump to content

Fuglejakt - 2014


Absoluttresolutt

Recommended Posts

Hei! Jeg har hatt interesse for jakt en god stund nå, fikk endelig karret meg til å ta jegerprøven nå i vinter. Har skutt litt med hagle siden da, er relativt habil med rifle fra før av. Skal ikke skryte på meg at hagleskytinga er særlig bra, men jeg prøver å få skutt litt når jeg har fritid til det (Holder også på å pusse opp leiligheten, så det å dra på skytebanen sånn plutselig blir ikke alltid tatt så godt i mot av fruen).

 

Jeg gleder meg veldig til fuglejakta starter, men skåret i gleden er at jeg ikke helt vet hvor jeg skal begynne. Misforstå meg rett, jeg kjenner til løyve, jaktfelt og alt det. Det teoretiske behersker jeg godt. Det er min egen kompetanse som jeger jeg er usikker på. Jeg har dessverre ingen rundt meg som interesserer seg særlig for jakt, og jeg bor midt i Oslo, der andelen av ivrige jegere ikke akkurat er høyest.

Jeg har vært på en del turer nå i vår, og har aktivt letet etter skogsfugl, men det har ikke akkurat vært tett mellom (de høyst diskutable) observasjonene.

 

Er det noen som vet om man kan kaste seg på ett slags jaktlag, eller andre organiserte "hjelp-en-ensom-jeger"-grupper? Eller er det noen ivrige jegere her som kunne tatt med seg en ivrig nesten-jeger ut i marka når de skal se etter gode jaktområder? (Jeg er forresten svært glad i å lage mat, og har ett feiende flott stormkjøkken, hvis det skulle friste).

 

All hjelp tas i mot med stor takk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...