Jump to content

Erfaring med Geco Plus ?


Buhunden

Recommended Posts

  • 6 months later...

Hei, har brukt disse i to sesonger nå....

 

I min børse, Varberger 717 30-06, går disse ganske så godt + de går nesten "høl i høl" med treningsamunisjonen (begge 170 grains)

 

I fjor skøyt jeg en piggokse (160kg) på relativt kort hold ca 10 - 25meter, tre skudd med 2 gjennomskytinger, ca golfball strl utgang sår og god skuddreaksjon, død etter kun kort tid.

 

I år skøyt jeg ei kvige (150kg) med samme ammunisjon, dog fra annen lott, kort hold i år også, ca 20 - 35meter. To gode treff i lungene, dårlig skuddreaksjon, ingen gjennomskyting, måtte følge opp med nakke/hodeskudd.

 

Kan godt være tilfeldig, men jeg fikk en litt ekkel følelse av ujevn kvalitet mellom patronene fra i fjor og i år?? Er veldig interessert i hvilke erfaringer andre har, da jeg liker disse patronene pga pris og presisjon i mitt våpen, men dersom de oppfører seg ulikt utfra hvilken produksjons lott de tilhører, så blir det nok ikke flere ganger de brukes på elg i alle fall.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke representativt, men jeg anvendte 170gr Geco Plus i min 300WM under sommeren i Tyskland. Jeg skøyt to årsgriser (51- og 58kg) på avstander mellom 80- 120 m. Begge to knall og fall, men det skal en forvente! Skøyt bak bogen, og slaktene har vært ok uten mye ødeleggelse. Det er garantert en grei bonded kula som så mange andre. For 300WM finnes like gode og bedre varianter ferdigrullet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...