Jump to content

Noen som har testet Rottweil Premium Line


holmvaag

Recommended Posts

Er i Sverige nå og har kjøpt meg litt skudd til høstjakta. Disse skuddene skal kun brukes i Sverige, siden det ikke er lovlig å ta dem med hjem.(blir forhåpentlig slutt på det snart!) Så det jeg lurer på er om at noen av dere har testet disse skuddene? Litt av grunnen for at jeg kjøpte de er at jeg skal teste litt før jakta begynner.

 

Der er en glede å handle blyhagl, med tanke på pris iallefall!

Link to comment
Share on other sites

Men fra spøk til alvor.. Du må prøve, og finne den ammunisjonen som passer din hagle best.

 

Jeg har en beretta sv10, og den elsker alt av Rottweil.

Jeg bruker stort sett rottweil hv i str 6 og 7.. Skyter da med IC og LM choker, og de bruker jeg hele året, tidlig som seint. Det eneste jeg bytter er størrelsen på haglet etter rypa blir kvit. Da er jeg effektiv ut til 30meter. Noe utover det er jeg ikke god nok til å skyte på uansett :)

 

Rottweil "pappe" er også flott ammunisjon. Men den er jo som navnet tilsier, av papphylser, det er forsåvidt greit, men av en eller annen underbevist årsak så stoler jeg ikke like mye på pappammunisjon som har vært våt, som feks plastikk.. Men effekten av den er god som gull.

 

Folk kan si hva f... de vil, men jeg jakter med dette oppsettet stort sett hele året, og de gangene jeg putter noe annet rusk i løpet, som feks tinn/bismuth eller tungsten, så får jeg et helt annet resultat. Mye mer skadeskyting, og mye mer fugler som flyger avgårde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...