Jump to content

Weihrauchklubben


Luftmann

Recommended Posts

Ja, da var det jammen på tide med en Weihrauchklubb også. Jeg ser at Cz, Sauer og Blaser har sin lange tilhengerskare. MEN det har også Weihrauch! Først og fremst fordi de lager fantastiske luftgevær, men det som kanskje burde komme bedre frem, er at de også lager meget bra salongrifler! Og det til en pris litt høyere enn Cz, og ikke så kostbare som Anschutz, men likevel så oser de av tysk kvalitet og tysk ingeniørkunst på sitt beste!

Nå er jeg selv den lykkelige innehaver av én HW 66 production i .22 LR som er lekende lett å skyte med og én HW 60J i 17HMR som med sin vanvittige presisjon får nøtteskriker og skjærer til å skjelve i buksene helt ut til 150 meter. Kan varmt anbefale 17HMR i stedet for .22LR om det er den type småviltjakt man ønsker å utføre. Nå har jeg aldri vært god på billedbehandling, så noen bilder får jeg ikke lagt ut her, men legger ved en web-link som viser disse «verktøyene»:

http://www.weihrauch-sport.de/seiten/de ... _jagd.html" target="_blank" target="_blank

Da er det bare å bli medlemmer av Weihrauchklubben!

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Ligger vel i en annen tråd også, men...

 

 

Weihrauch HW66 22lr

Zeiss Concuest 6,5-20x50

Hausken Super Compakt 16x1 cal. 6,5

Skinne fra DIP inc.

Ringer Leupold QRW

 

Weihrauch__kikkert.jpg

 

 

Weihrauch_venstre.jpg

 

 

 

Har noe småvilt på samvittigheten, men også fornøyelig til blinkskyting.

 

Roar

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...