Jump to content

Søker info, gammel Anschutz mod 1441/42


vector 250

Recommended Posts

Hei, jeg har en innvilget søknad for salongrifle og en strøken (som ny) Anschutz 1441/42 på hånd medfølgende flere magasiner. Jeg har googlet og søk på denne og kommer opp omtrent tomhendt siden denne var ny før pc`n og internett var oppfunnet. Hva kan jeg forvente i form av kvalitet og presisjon? Omtrent som dagens nyere modeller av Anschutz??

Hva med nytt tennstempel om uhellet skulle være ute? Får den ganske rimelig siden den er i slekta, er det bare å løpe og kjøpe??

Jeg har funnet ut at Steenvåg er norsk importør av Anschutz, men finner ikke annet enn luftvåpen på siden hans så det ser ikke ut som det er så altfor mye handel med salongbørser der lenger.

All informasjon og brukererfaringer mottas med stor takk

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Sjekk opp dette med sluttstykket med Landerød.

Jeg mener og huske at stiften har et lite flatt parti med et "hakk" og disse og dette er og skaffe.

Anschutz har vel aldri laget dårlig børser i rimfire segmentet.

Jeg har storerbroeren fra 80 tallet i 22LR og den samler 4mm på 75m gjentatte ganger.(vindstille og sola i ryggen :wink: )

Min erfaring med de eldre Anschutzene er at de liker moderat til sub hastighet på kulene for og gå godt.

Min samler best med Eley sub hollow point, noe som er og vinne litt i lotto for min del.

Er vel også flere her på kammeret som har denne erfaringen.

Hvis du ikke ønsker og kjøpe denne rifla, er jeg meget interesert siden jeg samler så smått( har 2 st.) på Anschutz.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da er denne børsa blitt min og har gjennomgått litt stell. Har fått løpet kappet til 45 cm og montert demper samt borret og gjenget i låskassa i bakkant for ytterligere en bolt til å holde greiene på plass i stokken (der var kun en bolt i fremkant fra før) Har også pusset ut av løpskanalen for å frilegge pipa som lå hardt an imot forstokken. Håper på litt skyting i løpet av helga for å se hva den klarer å levere av små grupper nå :D Boltgangen, mating fra magasinet og avtrekket går laaangt utenpå det meste annet jeg har prøvd av salongrifler i det siste så det virker meget lovende 8)

Link to comment
Share on other sites

Har vært i kontakt med Anschutz angående type 22 jeg har siden det bare er oppgitt serie nr på den og ingen ting annet. De skulle ha en liten formue for å sjekke det ut så det har jeg slått ifra meg. Synes det er i grunn en smule utrolig at det ikke var mere vilje til å finne ut av hva de en gang hadde solgt....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...