Jump to content

Erfaring med Merkel KR-1


enkristensen

Recommended Posts

Jeg har denne børsa i 308w. Syns den er lett og hendig. Godt avtrekk inkl snellert og rask god sluttstykkegange. Presisjonen kan jeg ikke si så mye om da jeg kun har testa en type skudd. Får treskudds samlinger på tre cm med np elite mener jeg det heter.Jeg hater rekyl og bruker demper etter ublidt møte med 375H&H. Nappetendenser som er på bedringens vei. Magasinløsningen....kan mates med patroner som på en vanlig mauser eller løsne underbeslaget og ta ut magasinet. Sikring på kolbehals som fungerer godt med tre posisjoner.

Dyrt med flere kaliber som systemvåpen. Ønsker selv 223 eller 222 til å bytte med. Dette koster snaue ti lapper inkl kikkertmontasje.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med denne børsa? Ladegrep, sikring, magasinløsning og presisjon. Jeg har pr dags dato en Sauer 202 Outback xt som jeg ikke blir helt bestevenn med.....

 

Mvh

Endre

 

Personlig har jeg ingen erfaring med Merkelen KR1, men jeg kjenner til noen som har denne og er storfornøyd. Smidig, precis, god sikring og egen montasje (såkalte Klemm -montasje). Kraftigere kalibere enn 30-06/ 8x57IS kan behøve rekyl - lyddemperet pga lav våpenvekt. Kan fås ferdiggjenget fra fabrikken i M15x1.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...