Jump to content

FORREST Bore Cleaning Foam


Stihl Crazy

Recommended Posts

Bruker dette skummet her av og til. Lest litt om pussing av løp sån generet ser at det blir ofte andbefalt bronsebørste, men trenger en å bruke det når en bruker dette stoffet her? selv har eg berre pussa foamen godt ut av løpet med propper og olja løpet etterpå. Men kanskje burde eg brukt bronsebørste også ?

Link to comment
Share on other sites

Forrest Foam er etter min mening det beste man kan bruke til fjening av mantelavleiring.

Selv bruker jeg Hoppes 9 eller annen nitrosolvent først, lar dette trekke litt for så å bruke bronsebørste.

Solvent og bronsebørste fjerner kruttslamm og carbonavleiringer, når dette er gjort bruker jeg Forrest Foam, lar det bli i

løpet ca 30 min og pusser rent, gjentar prossesen med Foam til det ikke er mere blått på filla eller proppen.

Trenger ikke bruke Foam hvær gang men bør gjøre det etter 200 skudd.

Når jaktvåpnet er ferdig for sesongen bruker jeg Goldmedaljong da blir løpet helt rent og blir satt inn med olje før våpnet blir satt bort

til sesongen starter igjen.For konkuransevåpen bruker jeg dette middelet innemellom.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...