Jump to content

Spypoint live


predasjon

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Endelig lagt ut åte og Viltkamera.

Spypoint live kan gjerne kalles 2 gen viltkamera, men alt du kan gjøre live. Alt fra bilde sletting til innstillinger.

 

Gjenstår å se hvordan den fungerer i regn, kulde, snø.

 

God bilde kvalitet,

Mer zoom på bildene enn scoutguard jeg brukte Ifjor. Så jeg må flytte stolpen lengere unna.

 

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Tyveri funksjonen ble som jeg fryktet en irritasjons moment, den utløses når der blir bevegelser på kameraet.

 

Funker sikkert utmerket hvis kameraet blir montert på noe dønn stødig tre eller stolpe.

 

Min er montert på en gjerde stolpe som blir beveget på av fugler som letter fra den.

Blir sikkert stødig når tela kommer.

 

Er imponert av kvaliteten på dagslys bildene.

 

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Det som jeg synes er bra at kameraet sender bare lav kvalitet bilder til serveren, på ca 10-20kb, og man da selv bestemmer hvilket av bildene du vil ha lastet opp igjen med Best kvalitet. Som regel er de fleste bildene bare tull, så da slipper man å betale for de. Jeg bruker kontantkort abonnement på den.

 

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Virker som kamerat har tatt kvelden. Må ut og ta den ned. Kan hende at strøm kabelen har løsnet.

Står i bruksanvisningen at man ikke skal ha alkaliske batterier i når man har på 12v system, virker ulogisk, hvis strøm kabelen løsner så blir det helt dødt. Hadde vært bra å ha alkaliske som backup strøm.

 

Kanskje kjøpe inn lithium AA batterier. Dem syrer vel ikke når det blir annet strøm kilde?!?

Sånn som fryktet med alkaliske i følge bruksanvisningen

 

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Oppdaterte den nå med den nyeste software, nå kan den sende varsel sms direkte og dermed omgå serveren fra Canada. Blir nok raskere da å få varsel om nytt bilde.

Fikk to nye meny språk i tillegg, svensk og dansk, det hjalp ikke meg så mye da jeg leser engelsk bedre enn disse to språkene.

 

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...