Jump to content

Fjellreven drev jaktdress


Hannestad

Recommended Posts

Hei,

Bruker jakka, men ikke buksen. Etter prøving av de fleste Gore-tex jakker for mitt behov, fant jeg ut at jeg ville prøve Fj. drev som allround til vår, sommer og høstbruk. Synes den er fin, grei vekt, veldig ledig og rommelig, og ikke minst praktisk jakke m.h.t. lommer og f.eks. radio. Kombinerer denne med mer robust Harkila kodiak bukse eller også f.eks. Norrøna Finnskogen paclite bukse alt etter føre. Hvor vantett man ønsker Drev jakka skal være etterhvert er vel avhengig av vedlikehold :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hei. Har sjølv kjøpt dressen no i sommer på xxl. Har ikkje fått prøvd den ut, men regner med den er vanntett nok. For dei som trur goretex = vanntett bør kanskje prøve seg ute i litt skikkelig vestlandsvær. Kombiner dressen med fjellduk el lett regntøy og ullundertøy så bør det gå greit å holde seg relativt tørr og varm.

Link to comment
Share on other sites

Fikk prøvd dressen på tur her om dagen, riktignok på fisketur.. Og dressen svarer til forventningene,meget lett og behagelig. Kom også en skikkelig regnskur og ble fortsatt ikke skikkelig gjennomvåt. Med tanke på hva vi gav for dressen på tilbud på xxl så må jeg si meg fornøyd! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Har brukt denne dressen i 14 dager på elgjakt i Sverige nå.

 

Veldig godt fornøyd. Lydløs nok til å stille innpå en stålos og endelig en dress som tåler en sjokktørking tett innpå bålet med mann inni til oppvarming.

 

Tåler vann godt, ikke blitt våt gjennom ennå og veldig solid. Har utsatt den for mye mekanisk slitasje disse fjorten dagene.

 

Eneste er jo at jakka blir for varm når du løper i 15+ men det visste jeg jo fra før. Buksa er helt super å løpe i.

 

 

Paal

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...