Jump to content

IMA (http://www.ima-usa.com/)


xhunterx

Recommended Posts

M1878 Martini-Henry Francotte, untouched. Er nok ikke blant de børser som har høyest byggekvalitet. Har hatt et par stykker, den ene hadde en produksjonsfeil i låskassen. Stålet var ikke "eltet" skikkelig sammen, så ut som gjennomgående sprekker. Den andre hadde fått justert patronspill (?) ved å denge løs på bakre del av låskassen, like bak låseblokken. Disse greiene ser jeg på som veggpynt. Hadde også en M-H Mk IV fra IMA, det var noe helt annet. Britisk bygget, brukbar klubbe!

Forsendelser fra IMA pleier å gå hurtig. Lurer på om det var DHL som ordnet shipping og fortolling. Mener at man kan velge "transportør" hos IMA ved bestilling.

 

Hand

Link to comment
Share on other sites

Har også gravd meg gjennom to stykk Gahendra. Min erfaring er at Gahendraen er bedre laget enn Francotten. Bedre tilpasninger, bedre finish. Francotten bærer mer preg av håndarbeid, og delene, spesielt innvendig var ikke "pene" . Gahendraen er heller ikke et sveitsisk urverk, men det virker som "kvalitetskontrollen" var bedre.

Kan også nevnes at disse nepalesiske børsene har "trangere" løp en sine britiske motstykker. Nep. har ned mot .458, og kanskje under det også. Bare slugging vil kunne avgjøre dette. Særlig Gahendraene skal være trange i løpet. Det er visstnok en av grunnene til at de gikk ut av bruk: Piper som måtte gi tapt for britisk ammunisjon.

Ved bestilling var det bare å knotte inn egen postadresse, så ordnet fraktselskapet resten. Da jeg fikk mine, kom en av postens røde biler, mann steg ut og avleverte pakken på trappen.

Lurer på om det er mulig å velge "US Postal" som transportør. Tipper det faller noe rimeligere, men da blir sikkert sendingen tollbehandlet av Posten når den ankommer "furet værbitt". Da kan det ta noe lengre tid.(Bare min erfaring

 

Hand

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...