Jump to content

Alfa uniform jegerstøvel


palle

Recommended Posts

Jeg har disse støvlene og de er veldig gode. Bruker de til alt, jakt, fiske, fjellturer, bæring av sekk osv. Det eneste negative er at de har løsnet litt i sømmene bake på hælkappen og dette er på grunn av at hælkappen er sydd fast utenpå skinnet og ikke motsatt ( https://www.google.no/search?q=alfa+jeg ... PqYFyfZ3IM:)

 

Så når jeg går og kratt og busker stryker langs skoen belastes sømmen til hælkappen og løsner etterhvert. Hvis man ser på f.eks. Alfa bever og hjerkinn er dette med hælkappen mer beskyttet da de har sydd skoen annerledes og lagt hælkappe sømmen mer beskyttet.(https://www.google.no/search?q=alfa+bev ... nX5dhnfXAM:) (håper du forstod det hælkappe greia)

 

Men ellers er det en topp sko med god støtte om man har 5 kg i sekken eller 30 kg og veldig gode å gå i!

Når det gjelder vedlikehold bruker du bare vanlig Kiwi skokrem og impregneringsspray til Gore-tex sko iblant

Bortsett fra det hælkappeproblemet og veldig stiv pris, er dette supre sko :D

Link to comment
Share on other sites

Liker de ganske godt.

Mine erfaringer:

+ god passform til mine føtter ((får ikke gnagsår med jegerstøvlene,(kanskje litt smale foran))

+ utrolig stabile, ryktene skal ha det til at du ikke kan tråkke over hvis du knyter lissene skikkelig, men har du tung nok sekk så kan dette skje

 

- sømmene på innsiden 'stikker litt ut' og er utsatt for slitasje, samme med sømmene på gummien på tuppen også slites fort

- tar lang tid å tørke, er de først våte, så tørker de ikke før du kommer hjem

 

Ellers er de varme vår, sommer høst, men kalde om vintern (har ikke store nok fotposer så vet ikke hvordan dette funker)

Som allt annet gore-tex jeg har prøvd så er de ikke vanntette. Situasjoner som skoene (eller bruker) ikke mestrer som jeg har vært borti: sludd en hel dag, jeg tråkker i hver vanndam siden skoene er vanntette, elva er ikke SÅ dyp at jeg plumper hvis jeg tråkker der så går det fint. Resultatet er at du er våt til du kommer hjem

 

Vanlig kiwi svart skokrem funker fint.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...