Jump to content

Fjellrypene var på Julebord idag.


AndreK

Recommended Posts

Labbet ca 10km idag, så en del spor av rype, men null og ingenting rørte på seg, eller lagde lyd.

Var høyt og lavt i terrenget. - støkkjakt.

 

Enten hadde dem julebord, eller bare satt stille her og der, er det noen som har noen triks for å finne/få noe til å lette , eller hint om hvilken type terreng det er lurt å lete i på slike dager ? - når man er uten hund ?.

 

Det var Finnvikdalen, Kvaløya (ved Tromsø) ca -5 grader og 7m/s vind fra sør-sørøst.

Sjekket lesidene ekstra nøye.

Link to comment
Share on other sites

AAh.. Da er årets sesong over for meg!

 

Har labbet oppi lia i hele dag med stålis på berga og 10cm pudder til å kamuflere jævelskapen!! Har aldri gått så mye på trynet og hatt så mange nær døden opplevelser før! Artig å begynne å skli og vite at dersom jeg ikke klarer å stoppe innen 30meter, så er jeg dau!!

 

Rype hørte vi rape i det fjerne, men fant de ikke med kikkerten, og rypespor såg vi mye av, men ikke ei fjær å se...

Hadde skuddsjanse på en harepus, men med 40graders sidehelling og dugg på brillene så blir skuddresultatet deretter!

 

Så no er jeg gul og blå, oppskrapet og våt! Så no er det sesongpuss på hagla og deretter legger jeg inn årene for iår! :)

Link to comment
Share on other sites

AAh.. Da er årets sesong over for meg!

 

Har labbet oppi lia i hele dag med stålis på berga og 10cm pudder til å kamuflere jævelskapen!! Har aldri gått så mye på trynet og hatt så mange nær døden opplevelser før! Artig å begynne å skli og vite at dersom jeg ikke klarer å stoppe innen 30meter, så er jeg dau!!

 

Rype hørte vi rape i det fjerne, men fant de ikke med kikkerten, og rypespor såg vi mye av, men ikke ei fjær å se...

Hadde skuddsjanse på en harepus, men med 40graders sidehelling og dugg på brillene så blir skuddresultatet deretter!

 

Så no er jeg gul og blå, oppskrapet og våt! Så no er det sesongpuss på hagla og deretter legger jeg inn årene for iår! :)

 

 

Hehe, samme i mitt terreng, livsfarlig åhelseskadelig å gå ut i skogen :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...