Jump to content

Hvilken rensepakke til hagle?


Hansen

Recommended Posts

Du mener pusseutstyr? Isåfall vil jeg råde deg til å legge noen kroner i utstyret. Har desverre ikke noen spesifikk anbefaling, da utvalget på XXL nettbutikken på pusseutstyr er ganske begrenset.

 

Men det du typisk trenger er pussestokk av god kvalitet, pussefiller, pusseøye til stokken og pusseolje. Hvis du har trestokk på hagla, så trenger du kanskje også skjefteolje (hvis den ikke er lakkert).

Link to comment
Share on other sites

Hehe, det blir nok litt mange uttrykk i våpenmiljøet å lære på en gang når jeg er helt fersk... :P

 

Det var nok verken rensepakke eller vaskebøtte jeg tenkte på, men som johlov poengterer, pusseutstyr... :lol:

 

Skal ta meg en tur innom våpensøylen, ja, det er nok verdt det. Brodern sa det lå på bryggen, men jeg stoler ikke helt på den rakkern, siden jeg ikke har sett en våpen-butikk mellom tre-husene der. Kanskje det er litt opp i noen sidegater fra Narvesen-kiosken før de gamle tre-husene?

Link to comment
Share on other sites

Hehe, det blir nok litt mange uttrykk i våpenmiljøet å lære på en gang når jeg er helt fersk... :P

 

Det var nok verken rensepakke eller vaskebøtte jeg tenkte på, men som johlov poengterer, pusseutstyr... :lol:

 

Skal ta meg en tur innom våpensøylen, ja, det er nok verdt det. Brodern sa det lå på bryggen, men jeg stoler ikke helt på den rakkern, siden jeg ikke har sett en våpen-butikk mellom tre-husene der. Kanskje det er litt opp i noen sidegater fra Narvesen-kiosken før de gamle tre-husene?

 

Skjønte at det var det du mente, og som nevnt over her, legg gjerne noen kroner ekstra i det.

Spesielt på pusselapper er det fort gjort å kjøpe noe billig dritt som loer og ikke fungerer bra.

 

Våpensøylen ligger ved bryggen ja, ca over sjøboden der (er ikke så veldig kjent der da..) ligger vel ikke så langt fra big horn tror jeg.. Ellers ligger det en jakt og fiske butikk på andre siden der også, fra fisketorget blir det i retning hi-fi klubben.. Men våpensøylen hadde jeg satset på vist jeg var deg, de vet ihvertall sann noen lunde hva de snakker om, i forskjell til sportsbutikker, der de stort sett kan fortelle deg hvilken farge på pussestokken som er moderne i år........

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...