Jump to content

Trenger flere ladedata til 32-40 Win


Rs.1600

Recommended Posts

Trenger flere ladedata til 32-40

 

Har testet 40 skudd med 19gr Norma 200 med 170gr Hunters Supply Hard Cast Bullets 32-40 WCF (322 Diameter)

Tennhettene ble litt flate, men det er vel greit nok, men skulle hatt data på noe som fyller hylsa bedre, blir ca 1\2 full med N200

Vurderer V 133-140- eller 160 pga att det har jeg liggende, men da jeg netopp har begynnt med hjemmelading kunne det vært greit å ha noe å gå ut i fra.

Har også hogdon longshot og HS6 og Norma 201

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke det finnes så mye ladedata med skandinaviske kruttsorter i dette kaliberet. Du må nok utarbeide denne dataen selv. Jeg håper du kronograferer prøveskytingene dine. Jeg er interessert i hastighetene (og ikke minst jevnheten på disse) på prøveskytingene dine. Du kan få jevne hastigheter selv om du bruker krutt som ikke fyller hylsene. Lykke til, og vær forsiktig :winke1: .

 

Du er foresten veldig heldig, som har så mange kruttsorter liggende. Da jeg begynte med hjemmelading måtte jeg kjøpe krutt. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Har bestillt kronograf og skytebenk, som du slipper å holde i geværet for å kunne få nøyaktig presisjonstest og fart på kulene.

Har måtte kjøpe kruttet, men begynnte for ca 4 mnd siden med å lade 223 og 30-06 og hagle så da blir det litt krutt.

Startet med å lade 6.5 og 32-40 nå for en uke siden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...