Jump to content

Spesielle bestemmelser for pistolbane?


Konrad

Recommended Posts

Krav om sikker bakgrunn, og plassering av standplass i forhold til bakstopp, vil jeg tro.

Banen har kanskje en godkjenning oppslått på banen, med betingelsene for godkjenningen?

 

En Jeger og Fiskeforening (innen NJFF) som driver med pistolskyting? Medlemskap i slike foreninger (alene) gir vel vanligvis ikke grunnlag for erhverv av pistol/revolver. Medmindre det er snakk om luftpistoler...

Kanskje Melhus JFF har en undergruppe tilsluttet NSF/pistol?

Link to comment
Share on other sites

Dette er en nyoppstartet aktivitet med en lokal pistolklubb i bunn. Det som er utfordringen er at grunneier påstår at om baneanlegget skal brukes til pistolskyting så krever det en egen godkjenning etter gitte vilkår. Det er dette jeg prøver å finne ut av.

Link to comment
Share on other sites

Dette er en nyoppstartet aktivitet med en lokal pistolklubb i bunn. Det som er utfordringen er at grunneier påstår at om baneanlegget skal brukes til pistolskyting så krever det en egen godkjenning etter gitte vilkår. Det er dette jeg prøver å finne ut av.

 

Det skal forefinnes en skriftlig godkjennelse av banen fra den stedelige politimester, jf. forskrift om sivile skytebaner: http://www.lovdata.no/for/sf/jd/xd-19880701-0548.html

 

Der skal det stå eksakt hva den er godkjent for.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...