Jump to content

Harejakt i Harstad


Sørlandsjeger

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg driver på med en bachelorgrad i journalistikk, og lurer på å ta fordypningsåret i Harstad. Får harebikkje nå til sommeren, og med tanke på bestanden i Troms tenker jeg at det hadde vært ideelt å ha en unghund på et drøyt år med opp dit.

 

Derfor lurer jeg på: Hvordan er det å drive i dette området? Mye fjell og åpen bjørkeskog med dårlig vitring fra pysen? Eller finnes det flotte granfelt stappet med harepys også i dette området?

 

Og hvordan er det å skaffe seg terreng i området? Hørt at Statsskog har mye terrenger i Troms, men hvordan ligger disse i forhold til Harstad? Har bil, men vil jo ikke måtte kjøre tre-fire timer hver dag til jaktterrenget. For en jaktgal finskstøver, holder det ikke med en jaktdag i uka 8)

 

Tar imot all informasjon om jaktmuligheter, terrenger og andre ting med stor takk!

 

Mvh Kjetil.

 

Edit: Om noen har tips til høyskoler andre steder som kanskje kan være bedre, tar jeg mer enn gjerne imot tips!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Hei jo på roløya er det mye hare 45 min med ferge så er du på ibestad så er det jo bare å få deg et jakt kort der hør med den lokale njff.

 

Takk for tips, skal sjekkes ut! Må nesten ha noe i orden før jeg reiser. En finskstøver kan ikke leve uten harejaging flere dager i uka... :)

Link to comment
Share on other sites

For det første så heter det Rolla;)

For det andre så tar det bare 35min fra harstad med ferge;)

 

Vannvittig bra jaktterreng med tanke på harejakt med hund.

På nordsia av øya eller vis du tar for deg ett kart så kan du si fra

Breivoll til nord rollnes, mye blandings skog og ikke for bratt og kupert.

Mye hare er det også vi er ett gjeng som jakter mye med

Rifle på senhøsten og vi skyter ca100stk pr sesong så hare er det nokk av;)

Ta gjærne kontakt på pm om du lurer på mer.

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...