Jump to content

Montering av kikarsikte till weatherby Vanguard t.ex.


svenskefaen

Recommended Posts

Hej,

 

Ska snart ta jegerprøven och håller redan på och kollar runt efter førsta rifla. Något jag inte førstår ær

om man köper ett nytt vapen från XXL och kikarsikte, måste man montera det själv?

 

Har sett på montering av kikarsikten och det verkar ju vara en väldigt komplicerad process och man behöver speciella verktyg..

 

Räknar med att butiker som XXL inte monterar kikarsikten åt än. Ska man då behöva leta upp en så kallad bøssemakare som monterar det åt mig?

 

Hur vet man vilken kikarmontering man ska ha till vilken rifle? Har sett mycket på den nya Weatherby Vanguard S2 som kommer ut snart, vilken typ av montering behövs det då?

 

Om man är beroende av en bøssemakare till att montera sikten var får man enklast tag på en i Oslo trakterna?

Link to comment
Share on other sites

Åh va bra! Då behöver jag inte oroa mig över hur jag ska montera det själv.

 

Om jag ska ha ett rimmligt kikarsikte till en rifle i .223 som ska användas till små vilt i dagsljus, vad behöver jag då? Vilken förstoring är att rekommenderas? Om man ser på utbudet på kikarsikten på XXL så är det en hel jungel!

 

När det gäller budget så vill jag hålla mig inom 11 000,- för rifle och kikarsikte monterat och klart.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...