Jump to content

Dårlig søk strihåret dachs


Chris84

Recommended Posts

Har en dachs som er 2.5 år gammel som ikke søker noe særlig ut, tar seg små turer på ca 100m vekk, max vekk noen minutter bare.

Noen som har noe tips til og mulig få han til å bli bedre eller om det er forsent. har skutt et par rådyr for han etter 5-10min loser. men må omtrent komme på fersk fot for at han skal dra avgårde.

Link to comment
Share on other sites

Det er ett ganske vanlig problem med skikkelig søk på dachser, har min andre nå og ingen av dem har vært særlig store i søket.

 

Men det vanlige tipset med å sette seg ned i skogen og åpne en boks med tålmodighet er ofte det som skal til for å få ett selvstendig søk.

Vil ikke si det er for sent, etter mine erfaringer er ikke søket ferdig utviklet før hunden er 3-4 år :)

Link to comment
Share on other sites

Tja... sikker kan man ikke være, men MYYE tålmodighet må til. Satt meg omtrent ihjel på stolsekken med mine dachser, og følte at de fikk et ok søk. Hadde ikke GPS den gangen. Men ofte tok de ut dyr 2-300 meter unna. Men desverre, har jeg hørt om en del som aldri klarer og utvikle et bra søk.. Lykke til, åkke som :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Er litt kjedelig og måtte omtrent finne dyra for bikja kan man si. Det som også er merkelig er at i fjor høst hadde han loser på 20,30 og 45 min,

nå i høst har det kunn vært 10-15 min, det er for lite selv om jeg jakter på små terreng. Får bruke tia i skogen nå fremover ved mindre det kommer masse snø, han virker lite selvstendig og er nervøs for å være borte forlenge fra meg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...