Jump to content

Bandage på hund-unngå biting/slikking??


bbdg

Recommended Posts

Hehe, da er det rett person å spørre her :P

To tåbrudd og operasjon, så bandasje på bakben vet jeg hva er :P

 

Biter hunden veldig?

Keira'n min er flink til å bite av seg ting. Brukte derfor krage om natta og når ho ikke var under oppsyn, og strømpebukse og oppsyn på dagen.

Jeg kjøpte en barnestrømpebukse i passende størrelse (kommer jo an på str på hunden), og trådde benet inni. Andre benet på strømbebuksa brukte jeg til å knyte rundt svangen på hunden.

 

På elghunden, som ikke er så glad i å bite, brukte jeg bare en stor fleecesokk (sydde sjøl).

Andre frøkna hadde sår under poten nå. da brukte jeg bare en god potesokk.

 

Ift bruk av sokker er det lurt å avklare med veterinæren hvordan såret/skaden takler sokker. Viktig å bruke vanntett sokk ute, så bandasjen ikke blir bløt. Da kan benet bli betent! (I know, og det kosta forsikringsselskapet noen tusen)

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar Jinta :D Vet egentlig ikke om det er noe problem med denne, men prøvde å være føre var :?

Har nå sittet å vaket over han, men det ser faktisk ut til å gå bra :) Har bare så vidt slikket på bandagen, men ser ut til å godta "fremmedlegemet". Sover nå. Det kan kanskje bli værre når såret begynner å gro? Spent på hva natten og morgendagen bringer.

Fortsatt open for råd!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...