Jump to content

Universalfeste til rødpunkt?


frakk2000

Recommended Posts

Har en halvautomathagle som jeg gjerne skulle hatt en liten rødpunkt på. Men finner ingen universelle fester, finner blant annet saddlemounts og andre mounts som skrues fast, men ingenting er særlig universelt. (Eller billig).

 

Noen som har noen konkrete tips? Få tak i en liten weaver rail og skru den fast i skinna?

 

Tenkte å teste ut med noe billig siktemiddel først (http://www.rsov.com/product.php?langId= ... &cateId=51" target="_blank)

Link to comment
Share on other sites

Du er på en sti jeg og andre har gått før.

 

Ja, en Weaver eller (helst) en Picatinny skinne skrudd fast til låsekassa (mulig det må bores og gjenges) er løsningen om du ikke finner noe som er skreddersydd for akkurat din hagle.

 

"Saddlemounts" ser besnærende ut, men med mindre du får skrudd fast med to skruer, har de sørgelig lett for å lette på lokket etter noen skudd. Eller hekte seg opp i klær.

 

 

PS

Veldig hyggelig pris for et Doctor sikte - ut fra prisen skulle man tro det var billigsalg på kopien Burris Fastfire. Skinnen på bildet er en Picatinny.

Link to comment
Share on other sites

Picatinny skinna jeg har på min var hadde kurvet bunn så den gikk lett opp på toppen av 870`ttin og var rett. Boret og gjenget fast, kan også være lurt å kline epoksy eller lignende under for å unngå rust på denne utilgjengelige plassen.

 

Aimpoint micro H på skinna, litt dyrere men den tåler mer juling og saltvann.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke aimpointen litt "mørkere" i selve tuba? Har testa litt forskjellige siktemidler, og synes alltid at de "åpne" alternativene er lettere å se gjennom. :/

 

Jeg må undersøke litt hvor mye jeg har å gå på med å montere en rail direkte på låsekassa da, hvis ikke får jeg skru en fast i skinna på løpet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...