Jump to content

Anschutz overhaling!


AHL

Recommended Posts

Har en Anschutz som jeg har overtatt fra min far, Modell 64 match i 22lr. Og jeg har planer om en liten overhaling av denne.

 

:arrow: Ta bort gammel lakk.

:arrow: Fjerne merker og hakk.

:arrow: Gi den en matt og rød/brun finish.

:arrow: Ny kikkert.

 

Legger til at jeg er ingen Raudnakke, så kom gjerne med innspill til prosjektet.

 

 

 

20k85et.jpg

 

Noe hakk og merker er det

 

o57sjc.jpg

 

2dcfn07.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Har gjort samme jobben som du starter på med 7 av lagets våpen.

De var mindre pene etter en del år`s bruk.

Startet med å plukke stokken ren, deretter ble den smurt inn med Reprin (bruk engangshansker).Benyttet haveslangen å en gammel neglebørste for å få av gammel lakk. Mulig dette må gjentas der du ser flekker etter den gamle lakken når den har tørket litt (effektiv å rask prosess). Nettskjering og resten av stokken ble da ren for lakk og noe av de små hakkene reiste seg opp igjen. Stokene ble satt til tørk i en ukes tid. Stokkene ble deretter pusset med 1200 papir (ikke nettskjeringene)til fibrene som hadde reist seg var borte før de ble satt inn med olje. For å legge på oljen ble det benyttet engangshansker å Stålull i 000 uten såpe. Dette gjorde at fibrene ikke reiste seg på nytt å overflaten var silkeglatt etter behandlingen. Bare et forslag til hvordan du kan komme igang. Sluttbehandlingen bestemmer du selv.

 

GeSo

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Litt OT: Men har en saann jeg ogsaa som jeg holder paa aa restaurere, jeg bruker den naa kun med aapne sikter. Har forsoekt aa sette en kikkert paa, men far ikke basene og ringene til aa gaa rett med loepet.... :cry:

 

Kikkerten peker til venstre. Har proevd med forskjellige baser og kikkerter, men virker som om sporene er litt skjeve?

 

Er det noen som kan peke meg i riktig retning for hva jeg skal gjoere for aa faa paa en kikkert rett?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...