Jump to content

Lading av Barnes TTSX 168 Gr. til 308 W


Gnisten

Recommended Posts

Hei på dere, er noen som har ladet denne kula med N550 krutt. Jeg har ladet den vanlige TSX 168 gr. med 47 Gr. N550 krutt og 71 mm i lengde, den går helt topp i min børse, men nå tenkte jeg at jeg skulle prøve Tipped TSX. Og da er spørsmålet om jeg skal bruke samme ladedata og samme lengde ?

Noen som har noen kommentarer. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ja du kan bruke de samme dataene "som oftest"

 

Litt avhengig av magasinlengden din. TTSX er lengre og kula stikker lenger ned i hylsa om du ikke har magasin som tillater lengre patronlengde. Må kule tilsvarende ned i hylsa som totallengden øke må du nok ned ca 1 grs.

 

Men 47 grs med 550 høres ikke beintråkket ut så der er jo bare å ta fram mikrometeret og kronografen din - så finner du raskt ut om det er for mye eller ikke

 

Som tips ville jeg personlig gått ned til 150 grs TTSX - massive kuler har plenty med gjennomtrengning uansett vekt. Mer hastighet gir bedre skuddeffekt. 150 TTSX har minst gjennomtrening som en god 180grs blyfylt kule. 50-70m/s høyere hastighet gjør susen for både kulebane og effekt i viltet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...