Jump to content

Härkila Mountain Hunt GTX


Goldfinger

Recommended Posts

Myke, relativt lette og gode å gå i. Sålen sitter greit på glatt stein, men de er i mykeste laget på ujevnt underlag (synes jeg). Merker ikke noe til den ekstra "vinterisoleringen" når det er kaldt.

De er nesten umulig å få tørket hvis læret blir vått så romslige mengder impregnering/fett anbefales når støvelen er ny.. Brukte 3 dager for å få de tørre på oppvarmet badegulv når de var nye :(

Jeg bruker de i sirkulasjon med Meindl Glockner og Lundhags Syncro High, men kun i lettgått terreng.

Link to comment
Share on other sites

Læret bør bestandig være godt impregnert for å beholde pusteevnen.

Det samme gjelder på klær med løs membran.

 

Lær beholder den naturlige pustevnen om det er impregnert med rett type og mengde impregnering, du øker ikke pusteevnen med impregnering men med feil type vil du forsegle porene og gjøre det vanntett men ikke pustende.

Link to comment
Share on other sites

jeg har en tendens til å klatre rundt i haug og hammer.. er det noe jeg bør ha i tankene mtp valg at støvler da?

 

mitt inntrykk er at nubuck lær har lettere for å bli oppskrapet ved slik bruk - ville gått for glatt lær.

 

Skulle jeg kjøpt nye jaktstøvler nå så syns jeg Viking modellene ser/høres lovende ut, f.eks denne: http://www.magasinet.no/display.aspx?me ... rodid=2503

Link to comment
Share on other sites

Ville egentligt gått for Varg Isogaisa nå, men siden den er "umulig å prøve om passer skikkelig" (slalomstøvel har blitt nevnt), går jeg heller for en av modellene på XXL hvor man faktisk kan komme tilbake og bytte både størrelse og modell innen 30 dager..

 

På XXL er det Crispi Hunter og Lundhags Syncro som er aktuelle (eller evt. Meindl Dovre Extreme om noen skulle komme med et godt argument).

Vil helst ha uten membran som Syncro (og Isogaisa), men den ser både kaldere og mer pinglete ut enn Hunter.. hva tenker dere?

Er det lang forskjell i tørketid på disse?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...