Jump to content

Fiske i trysil.


Lynxhunter

Recommended Posts

God kveld.

 

Søker kjentmenn i trysil.

Drar for fjerde året på rad til langsjøen på ørretfiske. I år skal vi være ei hel uke. Derfor skulle det vært fint å få noa tips om andre vann/vassdrag i nærheten av langsjøen med gode sjangser for godt ørretfiske. Fint om det er grei adkomst, ettersom unga er med.

Hadde vært suverent med gode tips, med mest mulig nøyaktig beskrivelse, gjerne gps koordinater.

 

Mvh Lynxhunter, odalen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Er nok ikke superkjent,men noen små tips har jeg,,,,,,,er et sted som heter snerta langs trysil elva ligger sør for elvsbrua som kommer over trysil elva fra rendalen (Åkerstrømmen) eller så har du utløpet fra isteren (isterfossen)som ligger rett vest for femunden når du kommer fra....vel vet ikke om du ble noe særlig klokere,,,,men men.... :oops:

Link to comment
Share on other sites

Fra Strandvollbrua og nordover til Mørsøybakken på vestsiden av Trysilelva (Skogfloa) kan du prøve. Da har jeg gitt deg det jeg kan :wink: Her får du garantert fin fisk selv om det er noen liter å prøve i :D Ta deg en tur innom en av sportsforretningene i Trysil, de hjelper til med fisketips. Skitt fiske !!

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Drar opp igjen denne tråden for å gi litt tips til de som har tenkt seg til Trysil på fisketurer.

- Ved Mørsjøbakken nord for Trysil sentrum er det fint å fiske med flue om sommeren. Trysilelva pleier å være dyp der, og harren biter bra der til tider.

- Tørbergssjøen er det fint fiske etter gjedde. Mye siv der og myrterreng rundt sjøen så anbefaler å bruke båt. Ligger 2-3 mil sør for Trysil sentrum.

- Engersjøen er ganske fin å dorge i. Går an å leie båt der eller ha med selv. Finnes 2 plasser i sørdelen av sjøen hvor det går an å sette ned båt. Den ene er ganske vond ettersom du må rygge ned fra hovedveien, og det første du kommer til er en krapp sving. Men finnes en plass til litt lenger sør, er egentlig privat plass, men hvis noen har tenkt seg til Engersjøen for å fiske så bare send en pm til meg så skal jeg fikse så dere kan ta ned båten der. Bor ved Engersjøen så :)

- Mjølsjøen, søndre og nordre Metsjøen og Gløtsjøen i Bittermarka er fire fine fjellvann som ligger noen mil nord for Trysil Sentrum. Søndre Metsjøen var egentlig grodd igjen, men i sommer var de oppå der og kutta mye siv så sjøen endelig tok form igjen.

 

om vinteren er Ørsjøfloden og Håen i Trysilelva fantastiske plasser å pilke. Må kjøre til Engerneset 3 mil nord for Trysil sentrum, å ta av mot stor-elvdal. Må ha kart for å finne frem ettersom det ikke er merket på noen måte.

Eltsjøen er også en fin sjø å pilke på. Må kjøre til Jordet nord for Trysil Sentrum, veien opp til Eltedalen er skiltet og sjøen ligger på høyreside av veien så du burde se den.

Sør for sentrum vet jeg ikke noe om hvordan pilket er. Pilker bare i nord :) Bare å ta kontakt om noen trenger guide eller noe sånt. Stiller gjerne opp å viser den fantastisk flotte naturen vi har kombinert med god jakt og fantastiskt fiske. Driver mye med garnfiske i Engersjøen, og nå gis det penger for hver kilo sik du tar opp her ettersom det er alt for mye sik i sjøen. Står mye om det her: http://www.engeren.no

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...