Jump to content

Schultz&Larsen M97-DL vs Victory


snadder

Recommended Posts

Hei,

Vurderer meg en rifle og utfra hva jeg har hørt så skal S&L være gode rifler, men jeg klarer ikke helt å skille forskjellen mellom M97-DL og Victory.

Begge har muligheter til å skifte kaliber, som er hva jeg ser som noe positivt.

Men hva er det for noe mer en får for 4500 ekstra kroner for Victory? Penere stokk?

Er det noen som kjenner til dette?

 

Snadder

Link to comment
Share on other sites

M97 får du ikke kjøpt andre plasser enn på bruktmarkedet da det er en utgått systemriflemodell. Dagens modell heter Classic-DL om du ønsker løpsskifte. Har en slik selv i 6,5x55, og det er et fantastisk våpen både å holde og skyte med. Ordentlig kvalitetsfølelse både på låsekasse og stokk. Angrer ikke en tidel på kjøpet!

 

Det ligger flere tråder om dette fra før, men jeg mener Victory har en mer eksklusiv stokk. Victory og Classic-DL bruker samme løp, så der er det ingen forskjell :-)

 

Legger ved et bilde. Ta gjerne kontakt dersom du har spørsmål om rifla.

sl65_supressed_smaller.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har vært bort reist litt...Takker for alle svar.

 

Har forsøkt å undersøke litt selv. Var innom Jakt og Friluft, på Villmarksmessen i helgen, og stilte dem dette spørsmålet.

Slik jeg oppfattet svaret så har Victory overtatt for M97DL modellen. Videre så er forsjellen mellom Classic DL og Victory marginale, det hadde noe med sluttstykket og stokken, utenom dette var det ikke store forskjeller.

 

Ble anbefalt Classic DL grunnet muligheter for løpbytte.

 

Snadder

Link to comment
Share on other sites

Er ikke store forskjellen på Victory og Classic DL, synes boltgangen var noe bedre på Victoryen og orginalstokken er vel endel finere på den, jeg kjøpte med KKC så akkurat det gjorde ikke noen forskjell for meg. Tenkte på Classic men gikk for Victory når jeg fikk sett de i butikken.

 

Her kan du lese mer om de.

Victory: http://www.vaabensmeden.dk/sider/schult ... ictory.htm" target="_blank

Classic: http://www.vaabensmeden.dk/sider/schult ... lassic.htm" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...