Jump to content

Trådløs utløsere til 12v leirduemaskiner, endelig :)


sgaah

Recommended Posts

Vet ikke helt hvor dette hører hjemme, men saster på at dette var rett plass. Etter flere år med kabelhelvete og stor flyttesjau hver gang vi ønsket oss litt nye situasjoner på leirduebanen satt jeg meg ned og trålte den store verdenswebben etter en trådløs mulighet. Etter å ha lest, lest og atter lest på spesifikasjoner til auga ble stort og vått landet jeg på longrangellc sin 4300 Serie. Spenningen var stor når jeg i november 2010 omsider fikk den første pakken på døra. Jeg kom meg ikke fort nok opp på leirduebanen for å få alt montert, etter ett par timer var alt oppe og gikk. Var knyttet stor spenning til rekkevidde og ikke minst til hindringer som byggninger, trær og vegitasjon. Her må jeg barre ta av meg hatten... For enn rekkevidde, jeg ble mektig imponert. Signalene gikk gjennom skog, busk å byggninger :)

 

Nå har jeg endeligen motatt en pakke til som gjør at jeg uten problemer kan trene Fitasc Sporting helt alene. Bruker en stemme utsløser som igjen kommuniserer med hovedenheten som har ferdig oppsatt program. Nettopp ferdig med en 150 skuddstrening å hadde det ikke vert pga øyrene så hadde smilet gått hele veien rundt :) Er så lett å forandre skytesituasjonene, maskinen står på samme plass, jeg flytter meg 10m her, 5m der, litt lengre bort. Deilig å kunne ha slik valgmulighet.

 

Så til andre som er på jakt etter lignendes utstyr så kan jeg virkeligen anbefale dere å se nærmere på longrangllc :) Slenger med ett par bilder

 

longrangllc.jpg

longrangllc2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kostet vel ca 2100$, da får du utstyr til 6 maskiner. Når det gjelder til hvilke maskiner det passer til så skal jeg vær litt forsiktig å si at disse passer til de fleste 12 v maskinene. Litt værre med 220v da disse som jeg har vert borti er byggd på en forskjellig måte. Uansett så er det barre til å sende en mail til gutta der borte. Våres maskiner fra bidwell virker uten problemer, så vil tippe det gjelder for promatic også. Finnes også koblingsskjema til mangen forskjellige modeller på nettsiden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...