Jump to content

Demontere utdrager 200STR


Gammelfiskaren

Recommended Posts

Hei

 

Du kan demontere utdrageren ved å ta tak i framenden av utdrageren med ei spiss tang, bruk så et smalt, skarpt flatt-skrujern (eller spissen på en kniv) til å stikken ned mellom utdrageren og delen som holder den på plass (ca. 2mm forran sluttstykkekroppen) dytt så ,med skrujernet, delen som holde utdrageren bakover inn i sluttstykket. Du vil nå kunne løfte opp utdrageren med tanga.

 

Pass bare på at når utdrgeren er nesten ute kommer delen du har dyttet inn i sluttstykket ut i en viss fart og det er lett og miste denne og fjæra bak den.

 

Et annet forslag er å ringe Våpensmed Ole B. Vatland , eller Børsemaker Hans Kristian Wear , begge er svært drevne på Sauer 200 og kan sikkert gi deg tips om hvordan du skal gjøre dette om min "forklaring" ikke er forklarende nok.

 

(og det er riktig som Tyren64 skrev det er en garantisak, fikk selv utbedret dette på LS-2010 og det tar ikke lang tid, overvar utbedringen av min rifle i Norma-teltet på Elverum før jeg skulle skyte og inklusive papirarbeid brukte de (en av de to nevnte børsemakere) ikke særlig mer enn 5 minutter på hele jobben og det har fungert perfekt siden.)

 

Lykke til på skytinga til helga.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...