Jump to content

Trenger tips angående hijakt så fort som mulig!!


Mads

Recommended Posts

Hei.

jeg visste om et revehi kanskje 1 km unna her jeg bor.. for 20 min siden gikk jeg bort dit... selvom det er 15 dager gammel snø så èr det og har vært helt rå aktivitet der! det ligger fjær og alt der og det er helt tjukt med revespor der! I morgen slutter vi 10:30 ca på skolen så jeg tenkte jeg skulle gå bort dit mens jeg vet at reven er i hiet??

 

når har dere erfaringer med at reven holder seg i hiet?? og hva er det beste å gjøre for å få ut reven i sånne situasjoner..

jeg bruker hagle.

 

Tusen takk for all hjelp her inne!

Link to comment
Share on other sites

Hadde definitivt ikke kommet til å brukt røyk , dels fordi det er særdeles ineffektivt og dels fordi det mest sannsynlig ikke kommer til å være rev i / i nærheten av det hiet resten av sesongen.

 

Nei se på hiet som en ressurs , du vet hvor det er. Og ligger ikke reven i hiet ligger den sannsynligvis rett i nærheten eller oppå hiet. Snik deg frem mot vinden på lydløst føre og skyt reven med hagle i dagleie , been there done that :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hadde definitivt ikke kommet til å brukt røyk , dels fordi det er særdeles ineffektivt og dels fordi det mest sannsynlig ikke kommer til å være rev i / i nærheten av det hiet resten av sesongen.

Og så vidt jeg vet er det heller ikke lovlig :oops:

Link to comment
Share on other sites

Hadde definitivt ikke kommet til å brukt røyk , dels fordi det er særdeles ineffektivt og dels fordi det mest sannsynlig ikke kommer til å være rev i / i nærheten av det hiet resten av sesongen.

 

Nei se på hiet som en ressurs , du vet hvor det er. Og ligger ikke reven i hiet ligger den sannsynligvis rett i nærheten eller oppå hiet. Snik deg frem mot vinden på lydløst føre og skyt reven med hagle i dagleie , been there done that :wink:

 

har et bra alternativ der ja!

nei jeg også mener at det ikke er lov.. tenker jeg drar bort dit rundt 12 tiden imorgen så da får jeg se om jeg klarer å liste meg bortved hiet og prøve fugleskrik fløyta en tur;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

nei jeg fikk ikke has på dritten!!

 

har ikke besøkt denna tråden på LENGE nå!

 

har rett å slett ikke PEILING på hvem du snakker om som har hihund. Bestefar har en dobbelchampion harehund(finsk støver) som vi skal prøve å slippe på mandag! Satser på å for EN GANGS SKYLD få skutt en rev!!

 

 

godt nyttår! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...