Jump to content

Min CZ 452 style (syntet)


Rapp

Recommended Posts

Som emnefeltet sier, dette er bare en liten presentasjon av salongen min. Historien bak er som følger: Jeg kjøpte min første salong i 1990, en Brno mod 2, ett fantastisk våpen- som neppe trenger mer omtale. Etter noen år ble fristelsen stor for å prøve halvautomater. Først en Bingham- som nok er en av de mest velskytende og presise halvautomat salongrifler jeg har prøvd. Så ble det en periode med Ruger 10/22- med diverse utbyggingsremedier (foldingstokk, eget lyddemperløp osv). Men, jeg ble aldri helt fortrolig med disse halvautomatene, jeg ville tilbake til presisjon og jaktgeværfølelsen. Så, de siste 7-8 årene har jeg igjen vært lykkelig eier og bruker av en Brno (CZ) 452 style- altså syntetutgaven med forniklet løp osv. http://cz-usa.com/products/view/cz-452-style/

Med Harris tofot og en Tasco 6-24x40 er dette en presis og trofast løsning. Har ikke brydd meg med lyddemper eller noe på dette våpenet, liker "looken" som den er, og smellen er jeg ikke redd :)

SB1_4876.JPG

 

Og- den er dessuten av de riflene som går godt med CCI Stinger, som jeg gjerne bruker når børsa går såpass bra med den. Dette er 5 skudd på 75m avstand.

SB1_4870.JPG

Link to comment
Share on other sites

Hei..Er selv ein eigar av ei cz style salong rifle....Og er meeget fornøyd med børsa.

Eg brukar mest cci standard i mi børse,siden den samlar best med det...

Beste resultat er 5 skudd på 60m og 9mm samling :D

Så dette er eit våpen som trygt kan anbefalas :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...