Jump to content

Erfaringer med Exxo hagler?


tobbe

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har hatt en Exxo sporting i nesten 4 år, så jeg har vel skutt ca 5-6000 skudd med den.

Den har fungert fint helt til i vinter. Da begynter den å klikke. Jeg bytte til øvre løp som det nesten aldri har gått skudd gjennom, men det var like galt der? Helt oppe i 7-8 klikk på en serie, og det var lett å se at det var dårlig annslag i tennhettene.

Jeg tok da ut tennstiftene og oppdaget att det var grader på stiften på nederste løp ( dette stammer muligens fra klikking uten klikkpatron ?)

Uansett, fikk jeg nye stifter (gratis fra Jakt og Friluft), men jeg fikk fremdeles klikk på hagla i ny og ne.

Så nå har våpenet vert en tur til Arendal på sjekk, og jeg renger med de har satt på litt strammere annslagsfjører.

Har ikke fått prøvd den etter reperasjon.

Utover dette har jeg lite å sette fingern på.

God balasne og godt grep i pistolskjeftet, men den er nok ikke solid nok dersom du har tenkt å skyte aktivt med den.

Derfor blir den nå nedgradert til jaktvåpen ettersom jeg har skaffet meg en Rizzini S 2000 som jeg forøvrig er MEGET godt fornøyd med :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...