Jump to content

Sauer 202 Outback med KKC-stock


Raym0nd

Recommended Posts

Hei alle sammen.

 

Jeg har sett på endel ulike våpen, og har sett meg ut en sauer. Jeg har akkurat tatt jegerprøven, men er egentlig klar til å klemme tuben på min første rifle.

 

I den sammenheng er jeg usikker på hva slags ammunisjon jeg skal kjøpe,

Hvilken kikkert jeg skal ha,

Og hvilken lyddemper jeg skal ha til det?

 

Noen som har noen gode innspill?

 

Jeg har ikke noe problem med rekyl, og trives med å kjenne at jeg skyter. Har skutt en god del i militæret, så det e flott det:) :shock:

Link to comment
Share on other sites

Sauer er et fint våpen eg har en Outback sjøl.

Men dette med demper er sannelig ikke lett er mangen dempere på makede nå og da er det ikke lett eg bruker sjøl Hausken std.

Så kommer det med kikkert ja hva skal man velge her eg hadde nesten sett meg litt om eg og prøvd hva du synest er best spør jo også om du har satt noen pris du vil at denne kikkerten skal koste. Eg bruker selv Kahles 3-12x56 M/lys

Så amo hvilket kaliber har du tenkt deg har masse amo og velge mellom her og kommer det samme som med mye av det andre du skrev får sikkert masse svar men ikke noen av dem er like. smaken er som med baken den er delt

Link to comment
Share on other sites

Hallais 8)

Takk for tilbakemeldinger

 

Har lurt litt på .30-06. Har skutt litt med det på skytebane, og jeg likte rekylen.

 

Ellers så har jeg sett på Zeiss victory diavari 3-12*56 med opplyst retikkel. Lurer på om det var #60, men uansett med DOT og ikke opplyst kryss.

 

Det er vel greit å tenke litt på dette med vekt. Den nye hausken de testet i våpen guiden var jo litt i overkant stor dersom jeg skal gå langt. Samtidig er det jo viktig å ta vare på hørselen:)

 

Så da trengert jeg egentlig bare en lydddemper som demper godt nok.

 

Har fått priser rundtomkring på de ulike delene.

 

Er det noen som har noen gode sier for evt bedre priser? Det beste er vel å handle alt på samme plass? Da blir de straks litt mer servicevillige :)

Link to comment
Share on other sites

Heisann!

 

Jeg skal også kjøpe min første storviltrifle om ikke så lenge, så er nok rundt samme stadie som deg :)

 

Pakken jeg skal kjøpe er:

 

Sauer 202 Classic ll kal. 308.

Zeiss Classic 2,5-10x50.

m/ A-tec Maxim lyddemper.

 

Dette koster rundt 30K, men holder seg godt i pris og holder leeeeenge!

 

Stiansen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...