Jump to content

KKC+S&L classic+Duracoat=sant?


Mjøllner

Recommended Posts

Jeg sitter på en S&L Classic i 6,5 som jeg skal ha resten av mitt lange liv. Den samler bedre en jeg kan skyte, og ga gofølelsen øyeblikkelig. Det jeg derimot ikke er så glad i, er trestokken. Ønsker aller helst en synt stokk, men dette er ikke lett å opppdrive til S&L så vidt jeg vet.

 

Har etterhvert fått prøvd KKC med tilsvarende rifle, og dette fungerer perfekt for meg. Det jeg da igjen ikke liker med KKC er at den unektelig er av tre (og koster for mye, men det er en annen sak) Jeg vet at det er laminat og at den derfor er "død", men treverket er fortsatt mykt og trenger en del stell og tilpasning (bedding, søylebedding, oljer osv osv)

 

Det jeg lurer på er i grunn om:

 

a. det finnes synt stokk i det hele tatt til nevnte rifle (ønsker design i området KKC, til jaktfelt og langhold)

b. duracoat vil forsegle KKC stokken til den grad at den blir vedlikeholdsfri

c. det finnes en annen løsning jeg ikke har tenkt på

 

Rifla vil som sagt bli brukt til jaktfelt, langhold, toppjakt og annen småviltjakt i diverse former

 

Vil gjerne ha erfaringer og meninger og ellers annen informasjon som kan være til hjelp.

 

Til slutt vil jeg bare få si tusen takk til alle de fantastiske kammeratene som gjør dette forumet mulig. At dere villig deler av deres erfaring er gull verdt for oss som er litt "grønne"

Link to comment
Share on other sites

Har ikke noen erfaringer som kan hjelpe deg; men overveier for tiden på å gjøre noe liknende; dvs. duracoate en Classic inklusive standard stokk og montere en justerbar Kydex-forhøyer. KKC ville vært bra det; men er litt usikker på om jeg synes det er verdt pengene til mitt bruk.

 

En slik duracoatet trestokk burde vel bli ganske så grei å vedlikeholde; omenn ikke helt som en synth.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir litt på siden av det du spør, men jeg skyter inn allikavel: jeg var hardcore syntofil med skapet fullt av plast.

Så kom raudnakke med med "Prosjekt Angelina. Vi renoverer en drilling" og "The Woodstock Workshop. Vi pusser opp trestokker...", og plutselig så satt jeg der med en en trestokk med herdet oljelag (dvs maaange lag). Den var med ut sist sesong gjennom beste vestlandsvær og ser fortsatt strøken ut, det mannen sa om holdbarhet og lett å vedlikeholde stemmer i hvertfall i mitt tilfelle meget bra. Ikke var det så vanskelig heller, man går stort sett og venter på at neste lag skal tørke når man gjør denne engangsjobben.

 

Neste jobb blir nå å gjøre klar den nye KKC stokken min, og da tenkte jeg å følge spora til Arrowmaker (her og her).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg er helt med på at trestokk kan gjøres brukbar og vel så det, men det krever an del jobb. Jeg gidder ikke, kort og godt :) Har lite tid til hobbyer og som vordende far blir det nok ikke mer fritid med det første. Derfor vil jeg ha noe som er dønn vedlikeholdsfritt, men gir topp presisjon. Ja, man kan jo spørre seg hvorfor det ble ei børse som kommer med trestokk og hvor det er helt tørke hva gjelder utvalg av synt stokk....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...