Jump to content

seljakt 2014


b12bentzen

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Er det noen som har tilknytting til Vikna/Nærøy område som har kjennskap til områder som det er mulig å jakte Sel/havert?

 

Planlegger en tur over folla-

 

Er snakk om en helgetur og vil ikke bli å jakte der hele sesongen.

 

svar gjerne på PM- Setter stor pris på evt tips.

Link to comment
Share on other sites

Har vært på årets guttetur i Lofoten. Nydelig vær og fine forhold. Så mange dyr på en plass vi ikke har jaktet på tidligere. På våre tradisjonelle jaktområder så vi lite dyr i forhold til tidligere år. Det ble 15 dyr på 3 jegere på 3 og en halv dags jakt. :D Nå er det bare å nyte resultatet med salte sveiver og biff :)

Link to comment
Share on other sites

Synes du kan holde deg i troms og la oss ha vår sel i fred :lol: det med vante områder er for meg ganske vidt begrep. vi har et vær som vi jakter ofte i, men har vel nesten ikke sett sel på samme plass der to ganger på rad. Det gjør jo jakta spennende da :)

Har dere hus i Lofoten eller leier dere når dere er der på jakt? har flere ganger tenkt tanken på å sette over fjorden med båten , for å se om selen er grønnere på andre siden av havet ;) har jo tilgang på hus i kabelvågområdet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 weeks later...

etter rapporter om at en sel hadde raidet ett godt sjø-ørret ommråde jevnlig og at den var sist sett i går. bestemte jeg meg for å ta en tur å se etter den på morgenen. steinkobba var der når jeg kom. og var død under 1 minutt senere :D kobba ble dratt under av straumen under ei bru, men jeg skal ta en trur å se om den ikke dukker opp i ei bakevje eller lenger inn i pollen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...