Jump to content

Storfornøyd med Blaser tråden:-)


cervus elaphus

Recommended Posts

nå blir jeg eier av en blaser r93 lux :) den blir toppet med en Swarovski z6i 3-18. dette må vel være en god kombinasjon :D

 

http://www.northern-optics.co.uk/BLASER_RIFLES.html" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Denne linken må da passe inn her? her er det bilder av alle blaser r93 & r8 riflene, pris og litt informasjon, det er også bilder av alle inngraveringer man kan få de med

Link to comment
Share on other sites

Den filmen ja... Lenge siden jeg har sett dne, har du en link til den?

 

Vierk som om børsa kommer nesten rett bakover ja. Jeg har hatt to 375'er før, en Weatherby Mark IV i 357 wea, og en kort stund hadde jeg en Dakota i 375 H&H. Kan ikke si jeg merker noen særlig forskjell på å skyte med Blaseren i forhold til de to andre. Bortsett fra at den er lettere da, så man kjenner rekylen. Men, går helt fint å skyte med. Nå har jeg demper til den også, og da er det en lek!

 

Ser du bor i Lyngdal 475 A&M, må vel få til en prøveskyting en ganng du er i kristiansand da!

Link to comment
Share on other sites

Skaubjønn:

Nei det gjør det ikke. Jeg fikk ikke med min og da jeg henvendte meg til Norma AS som er importøren av Blaser i Norge fikk jeg følgende svar:

Det følger ikke slike skrutrekkere med montasjene fra fabrikken.
(18. oktober i år)

 

Jeg har sjekket litt rundt og det kan virke som om det i andre land følger med en skrutrekker, men altså ikke i Norge.

Du har kjøpt fra utlandet?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kjøpt fra http://www.eurooptic.com/de siste årene. Der følger det med trekker ja.

 

Jeg kjøpte faktisk nytt kikkertsikte på ebay til ny-drillingen i høst (zeiss variopint 1-4), og trodde jeg hadde kjøpt en modell med skinne. Kjøpte montasje fra Eurooptic slik at det kom samtidig med kikkrerten. Ikke skinne nei. :roll: . Og der satt jeg med montasje for skinne. En mail til Alex på Eurooptic, og saken var klar. Sendte tilbake den som var feil, og fikk ny i retur. Uten noe krav om porto eller mellomlegg. Det er klart at det er større risiko å handle fra utlandet, men det har lønt seg for meg så langt i alle fall.

 

Men, det var vel Ot i denne tråden. Sorry!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hei!

 

nå må jeg vel melde meg inn i blaser klubben her på tråden :lol:

fikk min vanvittig deilige D99 drilling i går i 65x55 i mørk og pen STD stokk :wink:

vil bare si att den var en drøm og skyte med både rifle og haglen,hagla sammlet kjempebra i min mening:)

nå kommer den store quest med og finne en fin allround kikkert til toppjakta osv:)

så litt på SWAROVSKI Z6I 2,5-15X56 ILLUMINATED...noen som har erfaring med swar sine kikkerter? er de state of the art slik som folk skriver?^^

Link to comment
Share on other sites

Vil bare si at jeg blir eier av en blaser r93 Luxus i kaliber 6,5x55 i løpet av uka. Den er ukappet og påmontert ATEC MAXIM demper.

 

En swarovski Z6i 3-18x50 er bestilt og ankommer huset 6. Januar :)

 

jeg får en tidlig jul og gleder mer enn noe annet til rifla ankommer!

 

Det eneste som er hevarmskule som så noget "stygg" ut og kunne godt tenke meg en ny og større, noen som vet hvor de selger det på nettet? fant bare små hevarmskuler :)

 

har planer om å lage en egen da jeg kommer fram til en dreibenk :)

Link to comment
Share on other sites

Når dere snakker om det bolthodet (hevarmskulen) i bukkehodet (rådyr gevir?) så lurer jeg litt på hvordan det så ut.

 

er det bare noe alu/stål greier med ingravert bukkehodet, eller er det geviran til en bukk som er kappet og montert?

 

Ble litt interresert i dette da jeg har 2 løse til en 2 tagger som ble påkjørt, og de må være i PERFEKT størrelse til å kunne kappes og monteres som hevarmskule.

 

har søkt rundt på nettet og sånt men finner ingenting om noe som kan tyde på at det blir brukt rådyrgevir til hevarmskule. Har også prøvd å søke på engelsk men finner bare folk som dreier i alu og plas (søke ord på engelsk: Bolt knob/ bolt head)

 

kunne jo ha sett fint ut på en r93 lux, men ser ut som at det kan bli noget værre og få et kjapt ladegrep, da man må dra fingeren OVER kulen, i stede for rundt som jeg gjør nå. Dette tror jeg vil bli en vanesak etterhvert vis man bruker det støtt og stadig.

 

noen som har noen ideer? vil komme til å prøve å lage en hevarmskule ut av de 2 spriene jeg har liggenes :)

Link to comment
Share on other sites

Bytta vekk ei 30-06 pipe i dag, fekk tilbake ei pipe i 9,3x62 som er kappa til 52 cm og påmontert ein maxim-dempar. Det freistar å kappe den yttligare, men har ikkje heilt bestemt meg. 6,5 pipa er degradert til småviltpipe - er lei dauskutt hjort som har så lange utras at ein må ha ettersøk for å finne dei igjen :roll:

Link to comment
Share on other sites

Vurderer å kjøpe blaser med synt/plast stokk, og lurer på ett par ting...Hva er forskjellen på Blaser R93 professional og R93 offroad? I hvilket årstall begyndte de å lage dem?

Hva må jeg ut med for billigste utgave av de to modellene nye, og og hva må jeg gi for ett pent brukt eksemplar av disse riflene i 6,5x55 eller 308?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...