Jump to content

Storfornøyd med Blaser tråden:-)


cervus elaphus

Recommended Posts

  • 1 month later...

Hei, her melder det seg enda en som har blitt frelst av Blaseren:)

Jeg kom over et godt juletilbud og heiv meg på en r8 pro i 308. Det ble 20 lapper for rifla og 3-4 for basen så det var jeg veldig fornøyd med. Slang på en zeiss duralyt 2-8x42 med rødpunkt, veldig fornøyd med den også. Jeg er en av de som sikler etter tre på våpen, men klarte ikke å vente på å komme i livssituasjonen($$$) der det skulle være moralsk forsvarlig i heimen å kjøpe en Black eller lux eller en av de hinsides pene k95 som jeg har sett andre i denne tråden har vist. Så det ble med en pro, men kan bare si at det er den beste plastikk/kompositt stokken jeg har prøvd, så positivt overrasket der. Lurer allerede litt på en grs, men er nok enig med andre her at den ser litt "stor" ut, så jeg går og fantaserer litt på om man kanskje kunne pusse litt ned på en sånn en. Det ser ut som at det er en del materiale omkring forskjeftet som kan gå, muligens andre steder. Sporter stokken hadde nok vært midt i blinken, men den var jævlig dyr sist jeg så en sånn på ei svensk nettside. 

Uansett, strålende fornøyd, presisjonen er jo utrolig og det hele med løpsbytte og kikkert feste, jeg blir helt målløs det er så rått. 

 

Det ble noen fine leirdue turer i påska:)

 

 

Vurderer å kanskje på et tidspunkt kappe til 45cm og slenge på en Sonic35 jeg har liggende, da vil den ende på ca samme lengde som original løp. = handy:)

 

 

Måtte selvfølgelig ha en docter base fra titaium works Tyskland, det er jo tross alt en del kratt her på heiene (sa jeg til meg selv)

 

 

Den sitter så lavt som det går an, kjempefornøyd med den også.

20190416_144213.jpg.580c0d811252229bbe221280ce52c1ac.jpg

 

Det er ingen tvil, alt det beste lages i Tyskland:) 

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Er det flere som venter på ett 22 LR kit til R8'en?  Utfra bilder ser det ut til at man kan få åpne sikter her så jeg tar en ny runde her for å få dette med. Har bestilt med demper, men en A-Tec Wave rimfire demper er vel i bunn og grunn front montert så det bør vel ikke by på noen problemer for børsemaker.

image.png.9955fed93407021a40667748ae6494de.png

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg oppgradert. R8 Success er solgt til fordel for en R8 lux. Svært pent brukt. Løp i 6,5x55 og 9,3x62. Det fulgte med en Zeiss ht 3-12 ASV+, Zeiss vippelokk, Blaser rem og futteral, noe ammo og demper til begge løpene. Selger sa at begge løp er gått under 100 skudd og børsemakeren sier løpene ser slik ut. Testet de akkurat på banen og er storfornøyd!

 

DFDCBD05-18FB-4C6E-8319-5FB483B5B0DC.jpeg

B1D7F90C-955F-494F-A5DE-596249E47199.jpeg

A86FACD8-CBF2-4489-BB1D-0F7EC6267A8D.jpeg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Noen her som har inngående kjennskap til R8x?
Jeg forstår det som at det er en R8 pro med fast magasin. Er det noe mer man bør tenke over?
Vurderer en sånn som vinterbørse. Jeg må ha noe som tåler mye juling da jeg er fantastisk dårlig til å gå på ski.
Jeg trenger ikke løst magasin og har heller ikke behov for å bytte skjefte hvis det skal være noe argument mot. Videresalgsverdi er heller ikke så interessant.
Ser det skiller 7-8000 i pris mot en vanlig R8 pro.

Link to comment
Share on other sites

Er vel egentlig ikke noen annen grunn enn at jeg har hatt R93 og er nysgjerrig på å prøve R8 nå.
Jeg innbiller meg også at jeg liker originalskjeftet på R8 noe bedre. Jeg hadde KKC på min R93 og det fungerte meget bra, men tror det blir plastikk denne gangen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei, er det noen her som vet hvor man kan skaffe løp og magasin til r93 lrs2? Har tittet mye rundt og finner ikke noe særlig mye.. 

 

gikk til inpulskjøp på et 375h&h løp men nå ble det vanskelig med og få til et magasin som passer stokken på lrs

Link to comment
Share on other sites

Har fått testa ja, og det virker lovende! Rakk bare en kjapp test på bana før jeg skulle på ferie (kona som har booka, sjølvsagt med avreise samme dag som det dukka opp....), men den spiste CCI standard som bare det. Samla bra fra reim. Mekanismen er fantastisk, kan virkelig ikke sammenligne ladinga med R93 22lr hvor jeg måtte bruke mye krefter for å låse.  

 

Magasinet kan nok bare lades ved å tas ut. Magasinet funker det, men er kanskje ikke like elegant som resten av løsninga. Men det gjør jobben 👍

 

Skal få testa litt eley, lapua, sk, rws og norma seinere. Dårlig med bilder, men linja er ikke akkurat noe å skryte av her i sydenland. 

 

20190828_133929_resized_1.jpg.8842fbe8ab3a4e2c1d5c26451e4ed2de.jpg

 

20190828_134122_resized_1.jpg.af77766ea11572564c25bf7acd736ea5.jpg

 

20190828_134219_resized_1.jpg.e1d959ff57a500ccd7970389238b0921.jpg

 

20190828_134230_resized_1.jpg.525b0962a28a644cf510f936bf4ab30e.jpg

 

20190828_134206_resized_1.jpg.a3a224425adfe82a844f46de206c18fc.jpg

Edited by Bell
.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Det er en gunstar-montasje, den laveste uten hurtigfeste. Og så er det tilpassa contessa-ringer. Det blir det laveste som går med March 3-24x42 på. Skal man enda lavere må man bruke Leupold extra low, men da må man passe på at både objektiv går klar av oppspenneren og at det ikke er en bul under justeringstårna. Har den kombinasjonen på en 1-4 og da er det omtrent som kikkerten ligger på løpet. Det absolutt en fordel å ha den "gamle" modellen av oppspenneren, for den er lavere enn den nye som har en ekstra kant på toppen. 

 

Disse lave montasjene gjør justerbar kolbekam unødvendig. 

Edited by Bell
.
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Bell said:

gunstar-montasje, den laveste uten hurtigfeste

 

Har selv en montasje fra Gunstar (med hurtigfeste), men ikke så fornød med denne. Sammenligna med original, så er det noen hakk ned på kvalitet. Måtte styre en del for å få de tilpasset. Fungerer greit nok nå, men liker ikke slark og unøyaktigheter, strider med Blaseropplegget med 100% repeterbarhet. Mulig jeg fikk ett "mandagseksemplar", men frister ikke å skaffe noe mer av det samme derifra.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, spørst om du har vært uheldig da? Jeg har tre-fire GS-montasjer (alle med skrufester) og synes det er vel så bra som mine originale blasermontasjer. Har ikke testa GS med hurtigstramming så de veit jeg ikke hvordan er sammenligna med originalen. 

Link to comment
Share on other sites

Fikk hentet 22LR-kit hos Lasse på Norhunt i går lørdag, og fikk skutt inn i dag på banen. Monterte en Zeiss V4 4-16/44 på en GS-montasje da det viste seg at original lav Blasermontasje blir for lav til denne (og jeg hadde ikke avstandsstykker eller medium ringer liggende) - huset for justering kommer for langt ned.

 

Fikk skutt noen serier og opplevde ikke matefeil eller tull, egentlig ganske kjedelig 🙄😀.

 

Tror løpet er ok etter de siste 5 skuddene i benk med CCI standard på 50 meters hold:

CF17BF62-6516-46F3-B9C2-0854002C0141.jpeg

Edited by Caspianblue
Bilde
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Treng litt tips ang pelicase.

har success, men to løp og to kikkerter som eg skal ha i ein pelicase 1720(trur eg, 106  cm lang)  kva løysingar har de på plassering. Har tenkt å ha både magasin og sluttstykke i for å spare litt plass, og trur sluttstykker er betre beskytta viss det står i. Bør kikkertene vere på løpa, eller plasserast for seg?

håpar nokon har nokon råd og tips.

Link to comment
Share on other sites

Til dere som lader selv til Blaser’n i .308. Hva bruker dere i COL? Har funnet Max col 73mm, men det går ikke i magasinet. Har brukt 72,2 nå, da tar kula borti gummien i magasinet, men det går. Opplevde nylig at jeg fikk problemer med å lade om etter skudd. Skjedd to ganger.. Patronen henger»fast» siden den blir skjøvet fremover i magasinet pga rekylen. Tror jeg må litt ned på COL igjen, men lurte på hva dere andre hjemmeladere med blaser i 308 brukte?

Edited by vwhotrod
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...