Jump to content
cervus elaphus

Storfornøyd med Blaser tråden:-)

Recommended Posts

Ble en forlenget picatiny hurtig montasje fra innomount. Er ikke satt sammen med festene enda. Bildet fra fabrikk

photo0.jpg

Edited by 308nm

Hei lurte på om noen har erfaring med spuhr montasje 4801 som er til picatiny skinne.til en r8. Lurte på om den går på en inomount med picatiny? Om det da går Ann å bruke hurtigfeztene eller da om spuhren vil stå i vegen for 

Jeg regner 1/4 moa som 0,7 cm på 100 meter (ja, jeg vet at en kan bruke flere desimaler). 1 moa blir da 2,8 cm. 12 moa blir 34 cm. Da er du i hvert fall i nærheten.

Edited by nhd

Ser intersport Bogstadveien har ute en annonse på blaser k95 ultimate carbon, men jeg klarer ikke finne noen vekt. Blaser skriver den er lett, men ikke hvor lett. Noen som veit?

10 timer siden, erikraude skrev:

Ser intersport Bogstadveien har ute en annonse på blaser k95 ultimate carbon, men jeg klarer ikke finne noen vekt. Blaser skriver den er lett, men ikke hvor lett. Noen som veit?

Med et prisleie rundt dette, tror jeg at jeg står over.. https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=139389621

Når jeg får min K95 Edition om kort tid, så går jeg heller for en Nowak for dager med drittvær https://thomasnowak.com/de/kunststoffschaft/kunststoffschaft-modelle/29-kipplaufbuechse-blaser-k95

8 timer siden, Ruger #1 skrev:

Med et prisleie rundt dette, tror jeg at jeg står over

Jeg hadde ingen umiddelbare planer om å kjøpe en, men jeg var spent på hvor lett de hadde klart å få den.

Ble en forlenget picatiny hurtig montasje fra innomount. Er ikke satt sammen med festene enda. Vil Det fra fabrikk

Screenshot_20190203-123247_Google.jpg

En av favorittene mine blandt mine Blaser våpen.. Blaser K95 Norway Edition med rett stokk, og Swarovski Z8i 1.7-13.3x42

8A9E6F3D-DE58-4939-9AD6-9170BEDE1FE8.jpeg.29310a39dd98243765e5dc40a45b4f80.jpeg

Ellers så består Jakt garderoben av en F16..F3 nevnte K95 R8 lux og en R8 Sucsess.. alle med Z8 optikk..

8EDF920B-24FE-4CAC-A834-1D8355DA43C8.jpeg.5af4b184b1ec8ef173743b619e4bff12.jpeg

Pluss en R8 satt opp til langhold med match løp i 6.5x55 med Burris XTRII og Match 300 NM med Kahles K624i Gen3 (den nederste er en Sako TRG M10 med 308w og 338LM løp)

18549F8A-54E8-4D3D-BA11-C12735E02FB2.jpeg.ca270c3a7f1b8dde2c35c41eb697f46b.jpeg

• Like 5

43 minutter siden, 308nm skrev:

Mangler blaser kniv ? Sunnmøring?😎😎😎

Mvh 308nm

Hehe.. tja si det.. har nok litt høyere krav til kniver enn det den Blaser kniven klarer.. har fått laget meg noen custom kniver som løser min behov på en mye bedre måte..selv om den Blaser Kniven hadd kommet til å vært et billigere alternativ..

F3A32BA3-9E76-476A-8648-04B5A8B482BE.jpeg.56d08a4eacf86616ceebde7856b11f88.jpeg

• Like 1

Har kikket litt på 22lr-settet til R8.

Hvis man ser nøye etter på målene er det faktisk plass til en magasinbrønn foran avtrekkerbøylen hvis de hadde laget en egen komplett avtrekksenhet for 22lr

5 og 10-skudds Anschutz magasiner hadde vært perfekt til dette.

csm_BLA_R8_Rimfire_Magazin_1_breiter_552

Det er vel mulig å tilpasse det... Blir litt plastikk-sløyd ut av det, men det skal vel (i teorien) la seg gjøre. Må jo selvsagt kjøpe en ekstra avtrekker, og det er ikke sikkert det blir direkte pent.

En annen ting som jeg har veldig lyst å gjøre, og som jeg mener skal være mulig, er å 3d-printe magasininnsats med bedre kapasitet. Har sett litt på måla på innsatsene jeg har liggende, og med en ny innstas som er dobbelt-stacked, skulle det vært mulig å få inn ett ekstra skudd. Da hadde det blitt 5+1. F.eks. er Sako sine 5 skudds magasiner til 75/85 er veldig kompakte. I dag er det en trommel-løsning litt ala mannlicher, og er litt sånn "one-size fits all", noe som ikke utnytter kapasiteten maksimalt.  

Raufoss NM60 7,62nato i R8.

Er det noen som har testet? Feks klikk ved for løst anslag? 

Da bytta e om mausern m03 i enda en Blaser r8.  Ble en ultimate lær. Med lop justering og kolbe forhøyet justering. Og et 22lr sett. Bytta å inn sako salongen.

Så da har jeg i tillegg monza to løp.3006 og 6.5x55  blir spennende å teste 22lr.

Mvh 308nm

På 13.2.2019 den 8.35, Skee skrev:

Denne gjengen lager noen kule greier til Blaser!

Belyj-Veter: https://www.facebook.com/Belyj.veter.Stocks/

https://www.thefirearmblog.com/blog/2018/04/25/blaser-r8-rifle-chassis-made-in-russia/

Standard alu-chassis, chassis med 10 skudd magasin! Bare et lite problem med å få kjøpt ting fra Russland...

Tror denne skal være grei skurring å få til Norge som privat person.