Jump to content

Storfornøyd med Blaser tråden:-)


cervus elaphus

Recommended Posts

HAHAHAHA

Min venn M67 forsøkte en serie med stående skyting med min R93 med gummiert syntetstokk og kappet 6.5x55 løp med CTM4 demper sist vi traff hverandre på banen. Virket som det tok et millisekund før han mestret ladegrepet ja. Han plystret ut tre kjappe skudd og traff godt, og så kom kommentaren: "Herregud, og jeg som har lovet meg selv å ikke prøve ting jeg ikke har råd til..." :mrgreen: Det er nok et godt prinsipp ja! :mrgreen:

Med kappet løp er min R93 meteren lang inkludert demper, og ballanserer perfekt. Kort, lett, hendig, rekylsvak, ekstremt presis. Supert verktøy synes jeg. Skulle gjerne hatt en lux også til kosejakt og feltskyting, men synteten blir aldri solgt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også halspresset alt jeg har ladet til Blaseren, og det har gått greit. Både på jakt og ellers.

 

Likevel tror jeg nok at jeg kommer til å ta bryet med helpressing fra nå (bare jeg somler meg til å skaffe en nye sizer-die, den gamle er full av rust etter lagring i fuktig bod :evil: Kamringen blir jo trangere med halspressing, og den siste fasen av lukkingen er jo ikke Blaseren sin sterkeste side. Riktignok er det ikke noe problem, selv om noen liker å fremstille det som det, men helpressing vil jo alltid gi mer å gå på.

Link to comment
Share on other sites

Idag fikk jeg brev fra tante blå... oppi en konfolutt lå det to godkjente våpensøknader, en på en blaser r93 låskasse, og en for et blaser r93 løp i 3006, så nå er det bare å tømme kontoen for gryn å få tilsendt børsa :D

Link to comment
Share on other sites

Tillatelse for Blaser R93 er innvilget og våpenet er bestillt. En Professional blei det i kaliber 9,3*62, håper den kommer tidsnok til elgjakta :) Tida fram til da går i mye spekulering til hvilke/n kule man skal satse på.....er jo en del å velge mellom....

 

Når en går å venta så kommer der opp noen tanker da man som "liten" gikk å venta på den 24 Desember eller bursdagen........Det kunn ikke ha vært så ille som det e no, går mest i ring å har løst å ring å mas på leverandør, post og ellers dem som kan få fortgang i den leveringa......

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Må melde meg på her!

 

Kjøpte meg en BR93 i natural stone kaliber 6,5x55 og satte på mitt Zeiss V 2,5-10x50 kikkertsikte. Skøyt meg inn med treningsammo (15 skudd),samtidig som jeg pusset litt mellom skuddene og sjekket etterstramming av montasjen.

 

Skøyt meg så inn med jaktammo (6 skudd) og skøyt storviltprøva. "Klyse" sa standplasslederen som fulgte med på den elektroniske skiva, og fortsatte "ja, ikke at du er det, men skudda sitter i ei eneste klyse". Med det var prøva unnagjort.

 

Det er kanskje litt tidlig å erklære seg "Storfornøyd med Blaser" etter kun 26 skudd, men det er nettopp det jeg er nå! :D

 

Det eneste jeg lurer på er hva slags torx-trekkere folk bruker. Jeg har ødelagt to stk som har vridd seg da jeg satte på og etterstrammet montasjen/ringene. Her kan jeg ikke klage på Blaser, for de små skruene deres er uskadet og det var de mye torx-trekkerne som var dårlige (men de kom heller ikke fra Blaser).

 

Er det noen som kan anbefale gode torx-trekkere? (og finnes det en oversikt over størrelsen som brukes på Blaseren?)

Link to comment
Share on other sites

Joda, den er bare 111cm med demperen på, men jeg tror det hadde vært fint å dra med seg et så lite å lett våpen på fjellet eller i tett skog. Skal montere kikkert snart (må bare bestemme meg for hvilken :oops: ) å da skal den testes

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp fått min nye Blaser!! :D

R93 proff camo ic

cal.308w

kappet til 47 cm.

Zeiss Victory 3-12-56 ic BT

Hausken std.

Var litt nervøs for presisjonen med så kort løp,men har prøvd den en gang på bane, samlet 3 skudd på 20mm m\demper,det holder for meg. Må si jeg er "nyforelsket" i Blaser :D

 

28sai36.jpg

28v7h8y.jpg

hwgyso.jpg

2rw80ow.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fikk gjenget 6,5 løpet for demper og gjengene blei skjeive :?

Kula tar borti demperen på høyre side og går dermed "milevis" til venstre

Da var det er luring som sa at Blaser løp må spennes opp på en spesiell måte :roll:

Er dette fleip eller fakta?

 

Ringte Jakt & Friluft og de sa at det var bare til å gjenge som alle andre løp, ikke noe hokus pokus.

 

Han som gjenget det sa at han skulle se på det og ordne opp, har alltid gjort en god jobb tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Blei ein erfaring rikare i går.

Det er seint og tungt å få skyvd opp ladesikringsdelen med løpet peikande bratt nedover.

Ein bukk kom i gårkveld 45 grader og 50 meter under meg på jag.

Fekk akkurat lagt trådkorset på hovudet før dyret drog vidare.

Hadde eg hatt Remington Seven-rifla ville tennstempelet støytt mot tennhetta.

Link to comment
Share on other sites

Kjøbte meg, Blaser R93 Pro med 6.5x55 og 9.3x62 veksel pibe.

Aimpoint 9000l til 9.3 og venter på en Z6i.

Men bruker nu en Bushnell Elite 4200 til begge løbene. Skal indskyde i kvell til elg jakten :-) og dernæst storviltt prøven.

 

Fantastisk våben. Indskød faste sikte i sidste uke.

En Blaser kuffert er også på vej.

Er veldig happy :D:D

Har skudt med MANGE våben igennem tiden, men aldrig med et sådanne. "Ligger" perfekt, gennemført våben.

 

God jakt til jer alle.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da har blasern min felt sine første dyr, en rådyr double, og det på bursdagen min :D

8917_168022822227_615442227_3603918_380351_n.jpg

 

Plutselig kom jeg på at jeg måtte ha en kikkert som var mer lys sterk, da kom jeg over en zeiss conquest ( :roll: ) 3-12x56 og kjøpte den

8917_170743682227_615442227_3625159_4723692_n.jpg

Sånn ble det, å nå er den klar for jakt i tussmørket :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Hei.

 

Lurte på om noen av dere Blasereiere der ute sitter inne med noen kunnskaper og kan hjelpe meg?? Vet noen hvor høy montasje jeg må ha for å montere to SuB Zenith kikkertsikter med henholdsvis 50 og 42 mm objektiv på Blasers semi-weight løp? Går begge i 30 mm low? Det må forresten være plass til UM linsebeskytterene, og børsa har justerbar kolbekam så det er ikke såååå nøye at de er superlave..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...