Jump to content

Storfornøyd med Blaser tråden:-)


cervus elaphus

Recommended Posts

 

Du trenger: 1 Blaser magnum løp, 1 løpsemne .458, 1 børsemaker, like mye penger som 1.5 Blaserløp og aksept for at rekylen blir såpass voksen at sikringen går på så snart 500 graineren har forlatt hylsa.

 

 

HOLLY MACR..... :shock:

 

Om jeg går for Socom trenger jeg vell bare et std løp. Nytt kr. 7.000.- brukt ca 4.500.-

Løpsemne 458. ca 3.000.-

Børsmakerjobb 2-4.000.-

Demper ca 5.000.-

 

 

Altså 15-17.000.-

 

Så kommer montasjer og kikkert.

Link to comment
Share on other sites

@Daywalker: Recknagel sitt korn du har på Blaser'n? Lurte litt på det, men det så litt spinkelt og utsatt ut, noen erfaring? Synes det godt?

 

Andre som vet om noen som leverer sikter som passer blaser R93? Er egentlig på jakt etter hurtigsikte.

Link to comment
Share on other sites

@ Erik!

Det vet jeg faktisk ikke. Fikk det med da jeg kjøpte rifla.

Tror nok at kornet fungerer etter hensikten,synes godt og virker raskt i bruk. Men, vet ikke helt om jeg klarer å venne meg til

et perlekorn i et vanlig baksikte med rette vegger.

Prøver å få tak i ett av typen som sitter på tracking utgaven.

Venter på svar fra jakt og friluft om det er mulig eller ikke.

Om ikke det lar seg gjøre blir det nok mest stående som det er...

Link to comment
Share on other sites

@Daywalker: Recknagel sitt korn du har på Blaser'n? Lurte litt på det, men det så litt spinkelt og utsatt ut, noen erfaring? Synes det godt?

 

Andre som vet om noen som leverer sikter som passer blaser R93? Er egentlig på jakt etter hurtigsikte.

 

Du kan få sigte med lys der er lige til at sætte på et Blaser løb her.

 

http://titanium-gunworks.de/

 

Det virker rigtig godt :)

 

Og det er tyskeren fra Blaserpro :)

 

Olsen

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også på jakt etter tracking/räz siktene, eller et bra alternativ, men det tok 7 måneder å få ei 6,5 pipe med siktene på. Noen som vet om noen alternativ?

Recknagel har ikke baksiktet, plaserpro har kun forsikter.

 

Har noen fått de levert løse?

:arrow: Daywalker: gi lyd på hva jakt og friluft sier.

Link to comment
Share on other sites

@ Eirik

Har snakket med jakt og friluft idag og det virket som det kunne bli en rimelig kostbar affære å

bestille et tracking korn ifra de.

Han snakket om 2500-3000 for et orginalt i stål med lysene sylinder på kornet og skrå vegger på skura.

Syntes det hørtes sykt dyrt ut.

 

Så når jeg får fin trimmet engelsken min litt så kommer jeg til å bestille ett ifra http://titanium-gunworks.de/

med batteri og lys diode....

Link to comment
Share on other sites

@ Eirik

Har snakket med jakt og friluft idag og det virket som det kunne bli en rimelig kostbar affære å

bestille et tracking korn ifra de.

Han snakket om 2500-3000 for et orginalt i stål med lysene sylinder på kornet og skrå vegger på skura.

Syntes det hørtes sykt dyrt ut.

 

Så når jeg får fin trimmet engelsken min litt så kommer jeg til å bestille ett ifra http://titanium-gunworks.de/

med batteri og lys diode....

 

Sig Olsen fra Danmark har anbefalet det så gir han nok rabat :wink:

 

Olsen

Link to comment
Share on other sites

@ Olsen71

Nå har jeg snakket med Hr Jungermann hos titanium-gunworks og kommer til å bestille et sikte hos han så fort jeg får installert

"pay pal". Han var forøvrig en meget hyggelig og service innstilt mann...

Så takk for et godt tips.

Hvor i Danmark er det du holder til?

 

Mvh

 

Daywalker

Link to comment
Share on other sites

Har nå solgt min Sauer og innkjøp av Blaser står for tur, ja jeg er på vei over til "fienden" som noen sier. Smiler...........

 

Har planer om en Blaser R93 Standard el Prestige i 6,5x55. Hvor i landet kan jeg gjøre en god handel på ei slik børse.

Regner med at dere i Blaser fam. kan gi et framtidig medlem gode tips om det, slik at jeg oxo kan bli Storfornøyd med Blaser.

Link to comment
Share on other sites

XXL har prisgaranti, og de selger Blaser.

 

For ei uke siden så jeg en R93 standard på Alnabru som var priset til såvidt over 22000.

 

Jeg vet ikke om noen som matcher det, og dersom de gjør det så har jo xxl den garantien sin.

 

U

Link to comment
Share on other sites

Bør i det minste handle raskt hvis nytt er interessant, blir en 10-20% økning på innkjøpspris, pga dårlige tider og kronekurs.

 

XXL hadde prisgaranti på våpen tidligere, men om de har det ennå vet jeg ikke.

 

MEN jeg vet derimot at XXL har god service på flere av sine butikker, så lenge en vet hvem faste ansatte (helst daglig leder våpen) er, og styrer unna "vikarer". Har ingenting å utsette på XXL som våpenforhandler om en tar overnevnte med i beregningen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
@Daywalker: Recknagel sitt korn du har på Blaser'n? Lurte litt på det, men det så litt spinkelt og utsatt ut, noen erfaring? Synes det godt?

 

Andre som vet om noen som leverer sikter som passer blaser R93? Er egentlig på jakt etter hurtigsikte.

 

Her er en versjon!

 

http://www.heritagearms.net/xcart/home.php?cat=256

 

 

Day&Nightfire_normal.jpg

 

Det er samme sigte som det fra Tyskland :)

 

Han køber dem fra Titanium-gunworks :wink:

 

Olsen

Link to comment
Share on other sites

Ser alle skriver om riflene sine her på denne tråden.

Jeg har en F3 hagle, og når eg er rundt på skytebanen og treffer på nye folk, spør alle om eg har hatt problemer med haglen.

Sjøl er eg veldig fornøyd. aldri hatt noe tull, med unntak om eg skal være pirkete. Har et par ganger(to tre ganger) hatt problemer med å få opp haglen etter avfyring av skudd. ellers så digger eg F3-en min. Dyr, men eg er dritfornøyd med kjøpet.

Link to comment
Share on other sites

Var på banen i dag for å finpusse skyteformen til Skottlandsturen som starter på onsdag. Med meg hadde jeg selvsagt Blaseren, en standard i 308W med Zeiss 2,5-10x50 på toppen.

 

Jeg var litt spent på å teste innskytinga, for jeg teste sist i mars, og siden det har det vært mange turer på beverjakt, ut og inn av bil, opp og ned i kano og båt etc. Mye håndtering og lite skyting. Kulebanekompensatoren har vært rattet opp og ned etter forskjellige poster og en og annen skuddsjanse.

 

Kontrollskuddet satt i innertieren. Sikkert selvsagt for mange blasereiere, men jeg har så mange traumatiske opplevelser med kontrollskyting etter mange år med en lunefull Sako at jeg vet å sette pris på et stabilt treffpunkt.

 

Yr av begistret glede fulgte jeg opp med en treskuddserie med fabrikkladet Lapua Lockbase, og fikk et eneste taggete hul i skiva som premie.

 

Jeg får nesten ikke sagt hvor begeistret jeg jeg for den børsa. Lett, hendig og sikker, og dessuten går den som en stråle. Et utpreget jegerredskap med ypperlig presisjon. Etter mitt syn er Blaser R93 største nyheten hva gjelder sivile rifler siden M98, og jeg er bare så fornøyd med at akkurat jeg ar en slik.

 

Halleluja :wink:

Link to comment
Share on other sites

Da begynner endelig ting og komme på plass. Var en tur på banen for å skyte inn kikkert på 9,3'n. Den er opprinnelig oppsatt med en aimpoint, men siden vi skal på

 

viewtopic.php?f=54&t=19331&p=221975&hilit=bj%C3%B8rnejakt#p221975

 

:D så tar jeg Zeiss 2,5-10x50 fra 6,5'n og setter den på 9,3'n.

 

Så kommer noe av det mest geniale med R-93, demontering og pakking:

25g9grs.jpg

 

2j0gthj.jpg

 

9zro11.jpg

 

e9ymj9.jpg

 

Alt pakket ned i en hendig liten koffert, gjort med en enkel umbrakonøkkel og det tar 2 minutter :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Roe fant uta t det var mye å spare på å kjøpe kipplauf fra Tyskland. Det skulle ikke forbause meg om det gjelder for piper også. Raudnakke la ut en oppskrift på hvordan man importerer våpen fra Tyskland, og det så veldig lett ut.

 

Men akkurat hvor mye det er å spare.... , det finner du sikkert ut...

 

U

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg undersøkte prisen på piper fra Tyskland for noen år siden, ble like dyrt.

Felte bukk med Blaseren i dag. Er så glad for at jeg har skutt mye i år, det sitter av seg selv nå. Gående dyr 150 meters hold, visste at det kom til å gå bra. Hadde ikke løsnet det skuddet i fjor. Digg at trening virker også på skyting!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lånte en Blaser R93 Luxus i 6,5 på søndag og skaut jaktfelt :D Fantastisk våpen å skyte med. blei ikke topp resultat :? Der var på montert optik på størrelse med Hubble :lol: får gi litt skylda på det. No venter jeg på en Attache som jeg håper kommer neste uke :D

Link to comment
Share on other sites

:D Grattis du blir sikkert kjempe fornøyd med en attache. Jeg har skudd med flere bolt rifler opp igjennom åra. Mauser ,remington ,norsk rørlegger custum ,mht skyte komfort og presisjon ,ut av esken er det få som slår Blaser R93.
Link to comment
Share on other sites

Får Blaser Lux i morgen med 6,5x55 og 9,3x62 løp, pent pakket ned i en koffert :mrgreen:

Kjøper den brukt, fikk ett tilbud jeg ikke kunne si nei til :wink:

 

Fikk også et kjempe tilbud jeg ikke kunne si nei til, så jeg slo til. Så om en uke sitter nok jeg med stygga sjøl i hus :wink:

 

R_a838bdca96.jpg

Link to comment
Share on other sites

Er det noe som sliter med presisjonen i blasern,har en attache men klarer ikke å oppnå di helt tette samlingene med norma jaktmatch,ca 35-40 mm i benk.

Vet av en som hadde en varmint, den likte ikke jaktmatch'n særli godt, men med hjemmelada ammo har den under 10mm samling på 100m. han solgte løpet å kjøpte seg nytt :roll:

Link to comment
Share on other sites

Norma FMJ-kula som Norma lader Jaktmatch-patroner med, kan være sær i enkelte våpen. Jeg har slitt med den i kaliber 7x57R. Ladet disse kulene med omtrent alt av egnet krutt, uten å få tilfredstillende presisjon. Ga derfor opp denne kula og prøvde Sierra Match King i samme vekt. Denne fikk jeg veldig god presisjon med, med flere typer krutt.

 

Du bør derfor ikke bedømme riflas presisjon basert kun på denne patronen/kula. Det er mange som sliter med å få denne kula til å gå godt.

 

I ei 9,3x62 pipe fikk jeg derimot 15mm samling på en 5-skuddserie skutt på 100m. Med fabrikkladd Norma Jaktmatch.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...