Jump to content

Brukererfaring med Antonio Zoli skinnemontasjer ?


Gnu

Recommended Posts

Har en A Z mg92 drilling med hurtigmontasje for kikkert i form av skinne med to stramme hendler på siden. Produsert av MAK så det skulle vel borge for kvalitet men jeg opplever av og til litt treffpunktforandring (2-4cm på 100m) etter å hatt den av og på. (alle skruer er kontrollert og skrudd i neglelakk, kikkert er kontrollert)

Flere som har en slik ?

Hva er deres erfaring ?

Hadde tidligere A Z kombi der var det type skinnemont. med en stramme hendel. Denne registrerte jeg aldri treffpunktforandringer med. Noen som vet om denne typen passer på svanesporet til drillingen ?

Link to comment
Share on other sites

Har en drilling med en-hake varianten. Er som du sier, helt presis. Har vært diskutert en del, den med to haker. Konklusjon er vel at den ikke er helt 100%, desverre.

 

Tips: kost på deg en skikkelig svingmontasje. Ikke noe gøy med ei god børse med dårlig montasje.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Har zoli mg 92 drilling med original zoli montasje med en låsehendel.

Har tatt av og på montasjen hver gang jeg har brukt den, for å kontrollere treffsikkerheten.

Har ikke opplevd treffpunkt forandring.

Under montasjen min står det "superfekt montagen - QR"

Dette er en tysk montasje som jeg ikke har klart å finne forhandler på i Norge.

Har prøvd å betille fra Tyskland, men fikk ikke svar...

Hvis noen klarer å få bestilt, send meg gjerne en PM så blir jeg med på bestillingen!!!! Forhandlerens adr: www.ottorepa.com

Link to comment
Share on other sites

Har også Zoli drilling, har en MAK montasje med 2 hendler og en Antonio Zoli montasje med en hendel. Opplever at begge gir opp til 7-8 cm treffpunkforandring ved demontering.

Godt nok til Rådyr, men ikke til fuglejakt.Skal nå montere Stål picatinny skinne med A.R.M.S ringer.Ellers så har Recnagel en montasje med en hendel og det finns også en modell som heter Suhler.Problemet med montasjeskinna på Zoli drilling er at den er for kort og den siden som hendlene sitter på klemmer til skinna som et punkt, ikke som to punkter. På motsatt side kan du hvis du ser godt etter se at det er 2 punkter.Min montasje vandrer mest sideveis så jeg tror det kan ha noe med dette å gjøre.Dessuten er det meget viktig at du venter 10 -15 minutter mellom hvert skudd når du skyter inn Zoli drillingen. Min drilling klatrer 7 cm fra skudd 1-2 og 20 cm til fra skudd 2-3. Husk det når børsa skal skytes inn. Ved kald pipe samler min 3 skudd på under 20 mm i benk på hundre meter. Kaliber 6,5x 57R.

www.recknagel.de www.armsmounts.com

Link to comment
Share on other sites

Picatinny skinna vil ikke være i veien fordi jeg har montert nye åpne sikter. Jeg har montert Blasers RAZ sight på Drillingen. Disse er høyere så det er ikke problemer med Picatinny skinne.

Arms montasjene har hendler som går ut på siden, så hagleløpene vil ikke komme i veien.

Disse Blaser Raz siktene gjorde underverker med børsa når det gjelder å skyte med åpne sikter.

Pga høyere åpne sikter har jeg montert kolbeforhøyer.Se på www.armsmounts.com Throw lever mount nr 35 qd og Ultra Low rings nr 35. Dette tror jeg må bli en knallsolid og stabil montasje.Denne Zoli drillingen har blitt favoritt børsa mi og blir den siste børsa jeg kommer til å kvitte meg med. Forøvrig har jeg Arms montasjer på andre børser jeg har og min erfaring sier at dette er noe av det beste som kan skaffes av hurtigavtagbare montasjer.

Har bestilt mine hos www.mountsplus.com men kan også kjøpes i Norge men til dobbelt pris.

Har ikke lyst på svingmontasje og hakemontasje pga at jeg liker å byttè\ha flere siktemidler til Drillingen.Hakemontasje er det vel snart ingen som monterer lenger, dyrt og komplisert og bytte kikkert, dessuten vanskelig å montere ordentlig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...