Skinka Og Salami Posted October 2, 2023 Share Posted October 2, 2023 Hei, jeg er en rykende fersk jeger. Driver å kikker en del på inatur.no og leter etter ulike jaktformer (type småvilt etter som jeg nettop har kjøpt meg hagle) jeg kan prøve meg på. Når jeg trykker meg inn på de ulike tilbudene kommer det et område merket på kartet og en liste av all småvillt som kan felles. Det jeg synes er litt uklart er hvilke arter jeg kan regne med å finne i feltet? Mitt spørsmål er da om det finnes en ekvivalent av laksebørsen men for jakt. Laksebørsen er da en statestikk man kan se på hver elv det selges kort for på inatur. Her kan man velge nyaktig hvilken sone og se hva fisken blir fanget på. Dette er ett veldig bra verktøy for ferske fiskere som gjerne ikke helt vet hvilken sone som er best og hva de burde fiske med. Noe lignende hadde vert veldig nyttig når det kommer til småvilt jakt. Som sagt når jeg trykker på et felt får jeg bare hele remsa av arter som kan felles, men ingen beskrivelse av hvile art jeg kan regne med å møte på. All hjelp og innputt settes stor pris på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xavi0n Posted October 3, 2023 Share Posted October 3, 2023 Finnes ikke noe likt for jakt, selv om jeg å har tenkt på hvor lurt det hadde vært. litt avhengig av hvor stort området er å hva du er ute etter å jakte så finnes det meste på et gitt område (rype,rev,rådyr,hjort,elg,hare) hovedunntaket er jo lengre nord du kommer så blir hjort å rådyr borte. en del øyer har ingen bestand av div landgående vilt (hare,rev, elg i noen tilfellerk) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts