Negroj Posted September 18, 2023 Share Posted September 18, 2023 Hei! Jeg er nykommer når det kommer til jakt med rifle. Jeg lurer på om hvor det finnes treningsammunisjon til 30-06, ca under 15 kr patronen. Har skutt med jaktmatch fra xxl til nå for 15kr patronen. Ser de har fiocchi ammunisjon til 11kr patronen, har sett mange her klage på fiocchi .223, er ammunisjonen fortsatt dårlig og evt om dette gjelder 30-06. Det var klager på at .223 ammunisjonen var det mye klikk på. Jeg har funnet ut at å rett og slett skyte på bane med rifle er gøy, så jeg er ikke den som vil skyte 30 obligatoriske skudd ila året på bane og ferdig med den saken. virker som ammunisjon har steget kraftig de siste åra? Ser flere på forumet her som fikk 30-06 for 5 kr for typ 10 år siden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ståle R Posted September 18, 2023 Share Posted September 18, 2023 Norma trainer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sølvrev Posted September 18, 2023 Share Posted September 18, 2023 Sellier & Bellot har patroner ladet med både 124 grs og 180 grs FMJ-kule til under 12 kr smellen, skytterlagene (DFS) har også rimelig Partizan. Om disse går godt i ditt våpen må du nesten teste selv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tussehaugen Posted September 18, 2023 Share Posted September 18, 2023 Priser på ammo har ca doblet seg i pris på 2-3år så dine observasjoner er dessverre heilt korrekt. Her har du pålitelig ammo til ein hyggelig pris sett ut frå dagens marked. Merk at det er lik pris for jaktammo og trening. Ikkje at eg skal oppfordre til å bruke dei på matelg, meire for at du kan velge den eine om det er tomt for den andre https://www.landro.no/partizan/116591/partizan-30-06-180-grs-sp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tredve null seks Posted November 19, 2023 Share Posted November 19, 2023 Fiocchi 30-06 fra XXL funker knall i mauseren min, ganske ålreite samlinger også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts