Jump to content

Krutt og forsendelse?

Breiðisjor

Recommended Posts

Privat personer kan jo frakte 320kg, kanskje prøve uber. Eller så tror jeg kanskje det var wear som sa at de kunne levere, eventuelt møtes, om en av de skulle i retningen. Men det nytter jo ikke om man har hastverk. Og er vel uansett mest aktuelt for de i nærheten. Hvordan får forhandlerene kruttet til seg? Regner med at de ikke må hente hos produsent.

xavi0n skrev (31 minutter siden):

En del forskjellier juridisk mtp å sende til bredrift kontra privat

De nye reglene har ingenting med privat eller bedrift å gjøre, men mellomlagring hos transportøren. Derfor jeg lurer på hva forhandlerene gjør. De må kanskje få levert direkte fra transportøren da isåfall, som høres noe fordyrende ut.

1 hour ago, Olsenm said:

Privat personer kan jo frakte 320kg, kanskje prøve uber. Eller så tror jeg kanskje det var wear som sa at de kunne levere, eventuelt møtes, om en av de skulle i retningen. Men det nytter jo ikke om man har hastverk. Og er vel uansett mest aktuelt for de i nærheten. Hvordan får forhandlerene kruttet til seg? Regner med at de ikke må hente hos produsent.

Vet at flere butikker henter krutt hos Landrø og Norma. Dette er butikker i Trøndelag, så regner med at det gjelder flere. 

• Like 1

Olsenm skrev (36 minutter siden):

De nye reglene har ingenting med privat eller bedrift å gjøre, men mellomlagring hos transportøren. Derfor jeg lurer på hva forhandlerene gjør. De må kanskje få levert direkte fra transportøren da isåfall, som høres noe fordyrende ut.

Sist jeg sjekket ADR bestemmelser gjelder ganske strenge regler for transport av krutt når mengde overstiger 0,5kg.
Dette gjelder KUN for transportører og en nok noe av det som gjør transport vanskeling.
(min ADR er elgammel og dermed utdatert)
Det er dette om ombefetter terminalene.