Chiefen.v-2 Posted August 25, 2023 Share Posted August 25, 2023 Etter bare 25år har jeg fått dugg i min trofaste Leupold 1-4x2noe. Per dag har det vært et rimelig sikt, kostet 2700kr hos Søilen og de slo bra av på sluttsummen på handelen Men-noe sted i landet må det da være noen som kan ta fra hverandre et sikte, rengjøre, bytte pakninger og sette sammen igjen? Alltid kjekt med noe nytt med dette siktet er solid som grunnfjellet, har masse øyeavstand og er langt nok til å monteres på en magnum låskasse uten noe ekstra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M67 Posted August 25, 2023 Share Posted August 25, 2023 Leupold fikser nok dette. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elgjaeger Posted August 25, 2023 Share Posted August 25, 2023 M67 skrev (5 timer siden): Leupold fikser nok dette. K Tja, de sender deg mest sannsynlig et nytt 1,5-4 sikte. Jeg hadde også et sånn et som jeg sendte inn via J&F. Mitt hadde det vært fukt inni, skjolder på linsene etc. Jeg ville gjerne ha samme igjen da det passet bra på min pre-64 Winchester, men fikk nytt tilbake. Det var jo matt svart og ikke fint på Winchesteren i det hele tatt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted August 25, 2023 Author Share Posted August 25, 2023 Hmm, noterer på listen at jeg må ringe J&f mandag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vapenskjold Posted August 27, 2023 Share Posted August 27, 2023 (edited) Sendte inn en Leupold Vari 2 3-9x50 til J&F Arendal, etter et ordentlig tryn på vei til elgpost tidlig på morgenen. Kikkertsikte ble fast 4x50 etter dette. (Felte en piggokse noen timer etter). Turen over dammen og tilbake tok 5 måneder. Kikkertsikte var som nytt etter besøket og det til kr. 0,-. Edited August 28, 2023 by Vapenskjold 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prthhh Posted August 28, 2023 Share Posted August 28, 2023 Per Norbeck - optronic.no, fikset et sikte for meg tilbake i 2014. Han var godt voksen den gang så vet ikke om han holder på enda. Men dyktig instrumentmaker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aya XXV Posted August 28, 2023 Share Posted August 28, 2023 Han er vel ikke blant oss lenger? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted August 28, 2023 Author Share Posted August 28, 2023 Jakt&friluft ordner opp, siktet går med posten i kveld. Men litt rart at ingen her på berget pusler med sånt. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted December 8, 2023 Author Share Posted December 8, 2023 Og da er siktet tilbake. Jeg hadde vært ok med en ny "Freedom" i samme størrelse, men neida. Den gamle har fått full oppshining, og jeg er kjempefornøyd! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gillen Posted December 8, 2023 Share Posted December 8, 2023 Chiefen.v-2 skrev (4 minutter siden): Og da er siktet tilbake. Jeg hadde vært ok med en ny "Freedom" i samme størrelse, men neida. Den gamle har fått full oppshining, og jeg er kjempefornøyd! Hvor lang tid brukte de på å fikse siktet ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted December 8, 2023 Author Share Posted December 8, 2023 Jeg sendte det herifra 19.September, pakken lå på post-i-butikk i går kveld. så 2,5 måned med alt da. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haavard Posted December 9, 2023 Share Posted December 9, 2023 Pris? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted December 9, 2023 Author Share Posted December 9, 2023 129 kr i porto til Arendal, that's it. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erikraude Posted December 9, 2023 Share Posted December 9, 2023 Hadde tilsvarende opplevelse med en swarovskikikkert. Full overhaling. Bytta alt av pakninger og gummideler, lakka opp og alt. Kosta ikkeno mer enn porto i Norge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haavard Posted December 9, 2023 Share Posted December 9, 2023 Jeg har også opplevd det med en Leica håndkikkert, men den var bare maks fem år gammel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts