SUPER REDHAWK Posted August 7, 2023 Share Posted August 7, 2023 Hei! Rådyrjakta nærmer seg, men har ikke sett noe lovlig og brukbart alternativ i kal 16/70. Er det noen som vet om noe brukbart, evnt hvor man får kjøpt det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TiltvikLHS Posted August 11, 2023 Share Posted August 11, 2023 Bump Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
asterix Posted August 11, 2023 Share Posted August 11, 2023 Denne burde passe til rådyr på moderat hold. Test-skyt de mot pappskive og "telefonkatalog" før bruk på 20-25 meter, så ser du vel om de er brukende. Merk, dette er nok eldre amerikansk ammunisjon- vil tro det er gjenliggere- som ikke tilfredstiller dagens "standard" stålammunisjon- som kan skytes i alle kal 16! Med så store stålhagl bør nok hagla ha 1/2 choke- eller åpnere. Jaktdepotet. 16/70 Federal Premium UltraShok stålhagl US 2 27g 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M67 Posted August 11, 2023 Share Posted August 11, 2023 Rottweil Waidmannsheil #3 eller 4 burde være OK til rådyr? K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
asterix Posted August 12, 2023 Share Posted August 12, 2023 23 hours ago, M67 said: Rottweil Waidmannsheil #3 eller 4 burde være OK til rådyr? Leveres Waidmannsheil med "miljøhagl" ? Jeg har kun sett de med bly. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boble Posted August 12, 2023 Share Posted August 12, 2023 Rottweil leverer kobberhagl ja, men jeg er ikke sikker på om det er waihai. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SUPER REDHAWK Posted August 14, 2023 Author Share Posted August 14, 2023 Jeg jakter med eldre Sauer drilling. Har stort sett brukt bare Rottweil Waidmansheil nr 1. «Problemet» er nå at de er ladet med blyhagl. Grove stålhagl er ikke forsvarlig heller i eldre våpen med tynne, trange og lodda piper. Vismut ser ikke ut til at noen har. Forbudet mot bly burde ikke være gjeldende før forhandlere hadde fullgode alternativer tilgjenngelig. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts