PalSor Posted July 22, 2023 Share Posted July 22, 2023 Jeg har fått noen pakker Lapua Master. Noen som vet omtrent når disse gikk ut av produksjon og hvordan de ble vurdert da de var på markedet? Ammunisjonen har vært oppbevart tørt, men det har blitt litt "knudrete" overflate på blyet, kanskje fett/olje som har tørket inn. Er dette noe å bry seg med? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
høggern Posted July 22, 2023 Share Posted July 22, 2023 De der er nok fra forrige årtusen. Basert på pakkens design 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
høggern Posted July 22, 2023 Share Posted July 22, 2023 Det var forresten topp kal 22 ammo. Noe ala tenex og midas. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rugerdud Posted July 24, 2023 Share Posted July 24, 2023 Når kulene er blitt slik som det kan ammunisjonen være noe ujevn. Men som alltid med våpen/ammunisjon den eneste måten å finne ut noe er å skyte 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Biskopen Posted July 25, 2023 Share Posted July 25, 2023 Jeg kjøpte Lapua Master sist for ca. 15 år siden, men ut i fra etiketten på eskene dine så ser dine eldre ut enn det. Master er kvalitetsammunisjon og var andresortering av Lapua Midas som var flaggskipet i Lapuas sortiment den gangen. Av ammunisjon på markedet i dag er nok Eley Match, Lapua Midas+ og RWS Special Match av tilsvarende kvalitet. Størknet kulefett burde ikke være noe problem, men dette fjerner du lett ved å ta tørkepapir mellom fingrene og vri patronen én gang rundt i papiret. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PalSor Posted July 31, 2023 Author Share Posted July 31, 2023 Prøvde en eske i min 22LR spesialrevolver og de fungerte veldig bra. Null klikk, jevn fart og ingen treff dårligere enn 9 i følge den elektroniske blinken jeg skjøt på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torf Posted July 31, 2023 Share Posted July 31, 2023 Lapua Master i en spesialrevolver er å kaste perler for svin 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PalSor Posted August 3, 2023 Author Share Posted August 3, 2023 Torf skrev (På 31.7.2023 den 8.38): Lapua Master i en spesialrevolver er å kaste perler for svin Ja, er klar over det. Jeg prøvde ammoen i den fordi jeg var usikker på om det inntørkede fettet/olja kunne gjøre noen skade i min Pardini. Revolveren spiser det meste så jeg regnet med at den fint skulle tåle også dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts