Jump to content

Rekylbrems til 9,3x62


Dangle

Recommended Posts

Jeg har denne du linker til. Fungerer utmerket, tar mye rekyl (i 9,3) og smeller som et rent hellvette. 😆 Skremmer livskiten av alle med-skyttere. 

Jeg har brukt den kun på drivjakt noen få ganger,  i kombinasjon med et lett rødpunktsikte på børsa. Greit oppsett, men foretrekker lyd-demper. 

 

Link to comment
Share on other sites

Har vurdert demper også, men tror det blir en rekylbrems i første omgang. 9,3x62 er et utrolig artig kaliber, men det fortjener kalle navnet sitt "en kanon". Spent på å teste ut presisjonen med litt redusert rekyl.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, boble said:

godslig og fin rekyl, tung og langsom

 

Kommer helt an på stokken, samt totalvekta på rifle og hvor tung kule/ladning det. Med krum stokk, typ Monte Carlo, lett og tynnpipa rifle, uten demper og 18,5 grams kule foran maxladning, så er det lite som ligner godslig og langsom.😆 

 

Støtter for øvrig at lyddemper er best, selv om jeg noen ganger har brukt brems på 9,3`n. De gangene jeg har montert brems er gjerne de gangene jeg har gått langt og høyt til fjells etter hjorten, for å spare litt dødvekt. Samt slippe å hekte demperen fast i hver eneste busk og grein som må forseres/passeres.

 

Med demper er det veldig ofte man får flere skuddsjanser også, på flere dyr, i samme situasjon. Double på hjortevilt har blitt lettere etter jeg begynte med demper. De skjønner ikke fra hvilken retning "trusselen" kommer fra i like stor grad.

Med rekylbrems/eller uten noe som helst, så stikker alt med klauver til helvette på et nanosekund, etter det første dommedags-braket💣💥 

 

Skal du bruke brems: Bruk hørselvern. Alltid! Selv i skogen. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...