Jump to content

Sprekt stokk sabatti sirio


Fornjótr

Recommended Posts

Har en sabatti sirio jeg kjøpt ny fra forhandler for ca halvannet år siden. Har ikke fått skutt så mye med den, kanskje 200 skudd ca. I dag sprakk stokken når jeg skjøt med lerdueAmmunisjon. Jeg har ikke skutt med annet enn ferdigrullet ammo. Skutt med litt grove stålpatroner(den er godkjent for stål og er 20/76).

 

 

Hvordan stiller jeg i forhold til forbrukerrettigheter og garanti? Har noen vært borti dette før? Ønsker jo helst en ny stokk. Vet ikke om jeg stoler på en lappet engelsk stokk.

Synes det ser ut som at stokken har vært dårlig tilpasset låsekassa med tanke på hvor sprekkene startet.

 

Har selvfølgelig sendt mail til forhandler, men tenker det er greit å høre andres erfaring også.

20230520_112719.jpg

20230520_112707.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Liten oppdatering. Selger har sendt bilde til importør(Schou har visst tatt over importen av sabatti nå) som igjen har sendt bilde til sabatti. Selger tror kanskje jeg får ny stokk fra sabatti, men jeg våger ikke å feire på forhånd😅

 

Fornøyd med selger til nå. Ting tar tid, men det gjør det fort når det er mange parter som venter på hverandre 😂

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Posted (edited)

En oppdatering:

Hagla har ligget hos importør helt siden juli/august i fjor ca.

Selger leverte den til inspeksjon/reperasjon hos importør, og får ikke ikke svar på mail når han etterspørr videre informasjon nå.

 

Hva kan man gjøre når importøren faktisk ikke svarer selger på mail? Vurderer å ringe selv til importøren å mase snart.

Edited by Fornjótr
Link to comment
Share on other sites

Fornjótr skrev (10 minutter siden):

Hva kan man gjøre når importøren faktisk ikke svarer selger på mail? Vurderer å ringe selv til importøren å mase snart.

I praksis ingen ting. Ditt kontaktpunkt mht. reklamasjon er selger. Hvordan han/hun følger opp importøren er ikke din sak. Men siden det nå har tatt (urimelig) lang tid må du be selger komme opp med en snarlig løsning.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Sølvrev said:

I praksis ingen ting. Ditt kontaktpunkt mht. reklamasjon er selger. Hvordan han/hun følger opp importøren er ikke din sak. Men siden det nå har tatt (urimelig) lang tid må du be selger komme opp med en snarlig løsning.

Ja, det er vel den triste sannhet.

Får prøve å skrive en mail til selger igjen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...