Fornjótr Posted May 20, 2023 Share Posted May 20, 2023 Har en sabatti sirio jeg kjøpt ny fra forhandler for ca halvannet år siden. Har ikke fått skutt så mye med den, kanskje 200 skudd ca. I dag sprakk stokken når jeg skjøt med lerdueAmmunisjon. Jeg har ikke skutt med annet enn ferdigrullet ammo. Skutt med litt grove stålpatroner(den er godkjent for stål og er 20/76). Hvordan stiller jeg i forhold til forbrukerrettigheter og garanti? Har noen vært borti dette før? Ønsker jo helst en ny stokk. Vet ikke om jeg stoler på en lappet engelsk stokk. Synes det ser ut som at stokken har vært dårlig tilpasset låsekassa med tanke på hvor sprekkene startet. Har selvfølgelig sendt mail til forhandler, men tenker det er greit å høre andres erfaring også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sølvrev Posted May 20, 2023 Share Posted May 20, 2023 Kan ikke forstå annet enn at du kan reklamere iht. Forbrukerkjøpsloven. Men du må kanskje godta en reparasjon. Er enig i at dårlig tilpasning må være (en del av) årsaken. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bardp Posted May 20, 2023 Share Posted May 20, 2023 Lever til bake der du kjøpte den og få de til og reparere skaden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fornjótr Posted June 22, 2023 Author Share Posted June 22, 2023 Liten oppdatering. Selger har sendt bilde til importør(Schou har visst tatt over importen av sabatti nå) som igjen har sendt bilde til sabatti. Selger tror kanskje jeg får ny stokk fra sabatti, men jeg våger ikke å feire på forhånd Fornøyd med selger til nå. Ting tar tid, men det gjør det fort når det er mange parter som venter på hverandre 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger#44 Posted June 22, 2023 Share Posted June 22, 2023 Om du får ny stokk fra Sabatti, så kan det nok være lurt med litt beddemasse på "ørene". Jeg liker også å ha litt i bakkant, der bolten går igjennom stokken, siden kolben er sterkere der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fornjótr Posted March 10 Author Share Posted March 10 (edited) En oppdatering: Hagla har ligget hos importør helt siden juli/august i fjor ca. Selger leverte den til inspeksjon/reperasjon hos importør, og får ikke ikke svar på mail når han etterspørr videre informasjon nå. Hva kan man gjøre når importøren faktisk ikke svarer selger på mail? Vurderer å ringe selv til importøren å mase snart. Edited March 10 by Fornjótr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sølvrev Posted March 10 Share Posted March 10 Fornjótr skrev (10 minutter siden): Hva kan man gjøre når importøren faktisk ikke svarer selger på mail? Vurderer å ringe selv til importøren å mase snart. I praksis ingen ting. Ditt kontaktpunkt mht. reklamasjon er selger. Hvordan han/hun følger opp importøren er ikke din sak. Men siden det nå har tatt (urimelig) lang tid må du be selger komme opp med en snarlig løsning. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fornjótr Posted March 10 Author Share Posted March 10 4 minutes ago, Sølvrev said: I praksis ingen ting. Ditt kontaktpunkt mht. reklamasjon er selger. Hvordan han/hun følger opp importøren er ikke din sak. Men siden det nå har tatt (urimelig) lang tid må du be selger komme opp med en snarlig løsning. Ja, det er vel den triste sannhet. Får prøve å skrive en mail til selger igjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.