Jump to content

Pusse hagle. Får ikkje bort skiten.


andersp

Recommended Posts

Kjøpte ei hagle for tre år sidan.Fekk vite den hadde skote fem demoskot. Avleiringane etter desse skota har eg enno ikkje klart å få bort. Arter seg som 5-10 cm lange striper med litt tjukt belegg. Har pussa med bronsebørste og nitrosolvent i tillegg til ymse reingjering sikker jamnleg. All anna skit går bort lett, men ikkje det som var der når våpenet var nytt. 

Nokon som har tips til effektiv puss og rens?

Link to comment
Share on other sites

Polardego skrev (2 timer siden):

Du kan teste JB pasta for hagle. 

JB-pasta er gull, men ikke å få tak i nå om dagen. Snakket Brownells Norge for en tid siden (Brownells lager produktet), og de fortalte at det ikke lenger er tillatt å importere pga. mangelfull informasjon om sammensetning iht. et eller annet EU-direktiv.

 

Jeg mistenker også at stripene er plast fra forladninger (ja, de ER vanskelige å få bort!), så jeg ville også gått for aceton i første omgang. Om ikke det skulle hjelpe har jeg god tro på fin stålull, men jeg ville valgt den varianten som ikke har tilsatt såpe. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Rigby skrev (På 16.5.2023 den 15.27):

Godt varmt vann. Stripene er sannsynligvis plast etter forhandlinger. Det "brenner" seg fast. Kokende vann,og bronsebørste. Deretter olje...

Skal teste det. Blir derfor voldsomt å sette bronsebørste i drillen?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...