Jump to content

Sparkel som sitter godt på treverk


Recommended Posts

Har en CZ455 som jeg kjøpte når den kom. med den fæle tommelhull stokken. følte jeg hadde for svær tommel, og endte alltid opp med sår tommel-knoke etter noen skudd, så kappet bort hele tommelhull driten. i samme slengen limte jeg inn noe eiketerskel for bedre pistolgrep, og la inn eik i kinnstøtta også. For å bygge opp pistolgrepet ut over det eiketerskelen gjorde så raspet jeg opp fineren og la på godt med liberon formtre som ble pusset til en god form. ble riktig god å skyte med, men så jo helt forjævlig ut dette! :-) -skal se om jeg finner bilde av ombygginga også.

Problemet er at formtreet begynner å slippe. sprekker opp, og det blir en flik jeg ikke klarer å slutte å pille på, så da detter det av i kaker.

Skulle gjerne erstattet dette med noe sterkere. Blir det bra så skal jeg få lakket hele greia med cerakote eller durakote så den blir seende sånn noenlunde ut også.

Noen som kan anbefale en eller annen sparkel som tåler å bli brukt på børse, og som sitter skikkelig på treverk?

Link to comment
Share on other sites

Enig med @vittig
Feks noe sånt som G/flex fra West System fortykket med silica (evt samme produsent).
Alternativt, og billigere avhengig av valg av epoxy, kan du bruke omtrent enhver type epoxy blandet med trestøv til ønsket konsistens. Jeg har brukt dette til ombygginger av diverse stokker selv.
Du kan fint bruke billigepoxy fra Biltema, Jula osv, men personlig foretrekker jeg Blå Araldit, eller diverse typer fra West System avhengig av jobben som skal gjøres. Bruker forholdsvis mye G/flex epoksy fra West System i forbindelse med andre prosjekter, så jeg har alltid dette på lager uansett.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...