Jump to content

Tom for knepp på 200m


B.Hansen

Recommended Posts

Prøvde .22LR STR200 på 200m i går, skulle trene på vind.  Kom helt opp på 2.3 klokka 6 på blinken, da var det tomt for knepp på finknepp-diopteret.

 

Tilsammen 79 knepp opp fra 100m.

 

Forsiktet har én prikk.

 

Eley Tenex.

 

Ser at flere av dere skyter på 200m med .22LR, men da er det kanskje med noe annet enn STR200 og diopter?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ser ut til at det er enkelte som får det til med DFS-oppsett, @M67 bruker du prismeblokk på 200 meter eller må man ha grovknepp diopter istedenfor finknepp for å komme opp i sentrum?

 

M67 skrev (På 6.2.2023 den 13.26):

200m er 50-80 klikk fra 100m, og 300 er 140-180. 300m er ute av "diopter-rekkevidde". På 200m har jeg skutt en del med "DFS-oppsett", og har hatt anstendige poengsummer, men stående er veldig utfordrende. 

Link to comment
Share on other sites

Du må bruke et 

B.Hansen skrev (På 4.5.2023 den 22.19):

Prøvde .22LR STR200 på 200m i går, skulle trene på vind.  Kom helt opp på 2.3 klokka 6 på blinken, da var det tomt for knepp på finknepp-diopteret.

 

Tilsammen 79 knepp opp fra 100m.

 

Forsiktet har én prikk.

 

Eley Tenex.

Jeg har 65 grovknepp igjen når innskutt på 100m. I teorien skal jeg trenge 59 til 200m med RWS Match S, men det varierer et par knepp. Også en prikk. Jeg har ikke prismeblokk, men det er forskjell på originale G.Busk dioptre montert på skinne, og Sauer-Busk med integrert skinne. Jeg husker ikke hva jeg har på hvilken rifle, men at jeg hadde problemer med høyden på den ene, og bytta de rundt.

Det kan godt hende at maks utslag er forskjellig med fin og grovknepp også. Jeg har aldri prøvd finknepp, skyter ikke godt nok til å ha bruk for det.

 

Skal dog sies at mesteparten av 22-skytinga mi på 200m og lignende har vært med kikkertsikte.

 

K

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...